Outlook2003 - e-mail konto oplysninger ???
Fra : Is

Dato : 20-11-09 23:10

Hej

Hvis jeg vil flytte post og kalender m.m. fra en pc til en anden - så
flytter jeg .pst filen !!

Men den medtager ikke e-mail kontoerne

Kan jeg flytte disse, eller skal jeg oprette dem på ny ????

Hvis de kan flyttes?? hvordan gør jeg så det ??

Erik Isager

Fra : Lars E. P.

Dato : 21-11-09 14:51

Fri, 20 Nov 2009 23:10:29 +0100, skrev "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> :

> [...]
>
>Men den medtager ikke e-mail kontoerne
>
>Kan jeg flytte disse, eller skal jeg oprette dem på ny ????
>
>Hvis de kan flyttes?? hvordan gør jeg så det ??

Prøv at eksportere dem enkeltvis, kopier dem over på den nye PC, og
importer dem igen. Mig bekendt den eneste metode.

Hilsen Lars

Fra : Is

Dato : 21-11-09 15:30

"Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse
> Fri, 20 Nov 2009 23:10:29 +0100, skrev "Is"
> <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> :

> Prøv at eksportere dem enkeltvis, kopier dem over på den nye PC, og
> importer dem igen. Mig bekendt den eneste metode.

Det kan jeg ikke lige se hvor jeg kan eksportere mail kontoer ????

Jeg kan finde hvor man kan eksportere mapper fra outlook. Men
mailkontoerne er ikke i mapperne i outlook???

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 21-11-09 15:38

> "Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse

jeg tænkte på om de er i nogel af de "settings" filer outlook har:

..FAV, .NICK, .NK2, .RWZ eller lignende ????

Erik Isager

Fra : Lars E. P.

Dato : 22-11-09 14:43

Sat, 21 Nov 2009 15:30:07 +0100, skrev "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> :

>"Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse

>så

>Det kan jeg ikke lige se hvor jeg kan eksportere mail kontoer ????

I Outlook 2000: Menuen Funktioner > Konti

Formentlig det samme sted i 2003, det er der hvor du tilføjer og
ændrer konti.

>Jeg kan finde hvor man kan eksportere mapper fra outlook.

Du skal ikke eksportere en mappe, men de enkelte konti enkeltvis.

>Men
>mailkontoerne er ikke i mapperne i outlook???

Tjaa... et eller andet sted ligger de vel

Hilsen Lars

Fra : Is

Dato : 22-11-09 19:39

> I Outlook 2000: Menuen Funktioner > Konti
>
> Formentlig det samme sted i 2003, det er der hvor du tilføjer og
> ændrer konti.

Jeg kan stadig ikke finder muligheden for at eksportere i outlook 2003
?????

muligheden kan jeg derimod finde i outlook ekspress ?? med nu er det
ikke der jeg har alle mine kontoer

mvh Erik

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-11-09 20:24

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men den medtager ikke e-mail kontoerne
>
> Kan jeg flytte disse, eller skal jeg oprette dem på ny ????
>
> Hvis de kan flyttes?? hvordan gør jeg så det ??

Det hele ligger i din *pst fil
kopier din pst fil til en temp mappe på din anden Pc
og importer den så fra outlook..
*pst filen kan ikke importeres fra en CD
mvh
BC

Fra : Bæ9

Dato : 21-11-09 23:53

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> kopier din pst fil til en temp mappe på din anden Pc
> og importer den så fra outlook..
> *pst filen kan ikke importeres fra en CD

jeg har importeret den fra en usb-pind engang - men man kan jo ellers
*kopiere via* en CD

Fra : Bjarne Chr

Dato : 22-11-09 13:22

"Bæ9" <baeni.splitterr@vende.tosset> skrev i meddelelsen

> "Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> jeg har importeret den fra en usb-pind engang - men man kan jo ellers
> *kopiere via* en CD
Du kan ikke importere *pst filen fra en CD
Den må ikke være skrivebeskyttet.
mvh
Bc

Fra : Bæ9

Dato : 22-11-09 20:03

> "Bæ9" <baeni.splitterr@vende.tosset> skrev i meddelelsen

> Du kan ikke importere *pst filen fra en CD
> Den må ikke være skrivebeskyttet.
> mvh
> Bc

korrekt, men man kan som jeg skriver transportere den via en cd eller en
hvilken som helst anden dims hvor man kan opbevare filer

Fra : Is

Dato : 22-11-09 01:47

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

> kopier din pst fil til en temp mappe på din anden Pc
> og importer den så fra outlook..
> *pst filen kan ikke importeres fra en CD

Er du sikker på det ???

Jeg har taget pst filen fra den pc jeg bruger nu, og flyttet den over
i den nye pc.

Herefter har jeg omdøbt den fil der i forvejen var på den nye pc. Når
jeg så åbner outlook på den nye pc, kan outlook ikke finde pst filen,
herefter pejer jeg på den pst fil jeg har fra den gamle pc. og alle
mail og div mapper er flyttet over, men ingen mailkontoer ???

mangler jeg en lille detalje ??

mvh Erik

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-11-09 18:00

Den 20-11-2009 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hvis jeg vil flytte post og kalender m.m. fra en pc til en anden - så
> flytter jeg .pst filen !!
>
> Men den medtager ikke e-mail kontoerne

Kontooplysninger ligger _ikke_ i PST-filen, de ligger i
registreringsdatabasen

Jeg ved ikke om er findes gratis løsninger, jeg plejer at køre
MailPassView hentet fra http://www.nirsoft.net/, og så taste konti ind
manuelt

Ellers er der http://www.backsettings.com/outlook-backup.html, men den
koster lidt
Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-11-09 23:16

Den 22-11-2009 skrev Lars Klintholm i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Kontooplysninger ligger _ikke_ i PST-filen, de ligger i
> registreringsdatabasen

Her er en metode til at sikkerhedskopiere alle informationer fra hele
Officepakken, som gemmes i registreringsdatabasen:

http://support.microsoft.com/kb/826809/da
Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 23-11-09 00:00

"Lars Klintholm" <nospam2009@klintholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hele
> Officepakken, som gemmes i registreringsdatabasen:

Tak for det - den flytter meget med over, tilsyneladen lige med
undtagelse af password. med det er da en del skrive arbejde jeg
slipper for.

mvh Erik

Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-11-09 16:10

Den 22-11-2009 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> lige med undtagelse af password

Det skal vel heller ikke kunne kopieres?
Men kan du ikke bruge MailPassView til det?
Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 23-11-09 20:29

> Det skal vel heller ikke kunne kopieres?
> Men kan du ikke bruge MailPassView til det?

Nu er jeg ikke sikker på hvad du mener med det sidste ??

Jeg har brugt MailPassView, og den har flytte alle maikontoer over,
men uden password. Når jeg prøver at hente og sende, står brugernavne,
men ikke password, så det skal jeg lige indsætte.

mvh Erik

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-11-09 00:21

Den 23-11-2009 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Nu er jeg ikke sikker på hvad du mener med det sidste ??
>
> Jeg har brugt MailPassView,

Fint nok. Troede det var http://support.microsoft.com/kb/826809/da du
brugte. Men bare det virker....
Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 24-11-09 21:15

> Fint nok. Troede det var http://support.microsoft.com/kb/826809/da
> [...]

Ja det må du undskylde - det var ikke rigtig det jeg skrev.
Jeg fulgte anvisningen, som i ovenstående link.

Man jeg kan jo så se alle password i MailPassView - det er jo temlig
nemt, når lige man ved hvordan.

mvh Erik

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-11-09 21:27

Den 24-11-2009 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> det er jo temlig nemt, når lige man ved hvordan.

Sådan er det med mange ting
Lars Klintholm