Andet multimedie
bentjuul 3670
Print af banner på papir eller stof
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-11-09 10:10

Jeg skal lave en banner på ca 1,5 x 0,8 m. Jeg er noget i tvivl om hvor
høj opløsning jeg skal lave det i. Er der andre ting jeg skal være
opmærksom på når jeg laver en sådan banner. Eksempelvis skal der også
gerne være plads til et lille tekstafsnit. Findes der en tommelfinger
regel for hvad mindste skriftstørrelse skal være? Og er der en
fordelagtig skrifttype man kan bruge?

Endelig vil jeg høre om nogen kender et godt og gerne ikke for dyrt
sted, hvor man kan få trykt sådanne ting. Jeg synes jeg har hørt om et
online firma, men kan ikke huske hvad det hedder.

Jeg har eller også set nogle print i stof, som var overraskende flotte
og det kunne godt være relevant. Kender nogen et sted hvor man kan få
lavet det? Er det meget dyrere end papirtryk?

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-11-09 13:41

Fandt et godt firma i kolding, der kunne hjælpe.

Banner 0,6 x 2,0 m inkl. print og stativ koster 799 kr + moms.

Opløsning skal være mindst 250 dpi.

Jeg anvendte Microsofts Publisher til at lave min banner. Jeg lavede en
skabelon i rette mål. Så skal jeg godt nok arbejde med meget store
skriftstørrelser, men til gengæld kan jeg også se hvordan
bitmap-grafikken ser ud når jeg bliver nødt til at forstørre den en del
for at få den til at fylde nok. Endelig kan man via Publisher printe en
testversion i A4 ark, som man kan sammenstykke til den store banner (i
mit tilfælde 32 ark).

Jeg eksporterede min banner til PDF og valgte kvaliteten "Trykkeri" og
det var firmet godt tilfreds med.

mvh

Lars