Import af adressekartotek fra Outlook Expr~
Fra : fjern_parantes

Dato : 18-11-09 23:16

Jeg har skiftet til Windows7, hvilket medfører, at jeg ikke længere kan
anvende Outlook Express. Jeg er ikke glad for det tilhørende maiprogram,
og har derfor skiftet til Mozilla Thunderbird, som virker glimrende. Jeg
kunne imidlertid godt tænke mig at importere mit adressekartotek fra
Outlook Express til Thunderbird, hvis det kunne lade sig gøre. Kan nogen
hjælpe?
      På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-11-09 23:22

Den 18.11.2009 23:16, skrev fjern_parantes bl.a.:
> [...]
> kunne imidlertid godt tænke mig at importere mit adressekartotek fra
> Outlook Express til Thunderbird, hvis det kunne lade sig gøre. Kan nogen

Thunderbird kan umiddelbart bruge OE-adresserne, der er de samme som
Windows Adressebog.

--
Niels

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-11-09 03:43

fjern_parantes skrev, Den 18-11-2009 23:16:
> [...]
> kunne imidlertid godt tænke mig at importere mit adressekartotek fra
> Outlook Express til Thunderbird, hvis det kunne lade sig gøre. Kan nogen

Hvis du har en Windows installation med både Outlook Express og
Thunderbird kan overførslen ske ved i Thunderbird at vælge funktioner ->
importer -> adressebøger. Hvordan har du overført mails til Windows 7?

Fra : fjern_parantes

Dato : 21-11-09 14:49

Jens Jensen skrev:

> Hvis du har en Windows installation med både Outlook Express og
> Thunderbird kan overførslen ske ved i Thunderbird at vælge funktioner ->
> importer -> adressebøger. Hvordan har du overført mails til Windows 7?
Jeg har ikke længere Outlook, da den ikke understøttes af Windows7. Jeg
har imidlertid Outlook Express på min gamle computer, der er forsynet
med XP Home Edition. Jeg forestillede mig så, at jeg kunne exportere
adressekartoteket fra XP til f.eks. en USB stick og efterfølgende
importere fra denne USB til den nye maskine med Windows7. Det er denne
funktion, der volder mig problemer.
Da jeg har bl.a. gmail som mailprogram, som kan aflæses på WEB, har jeg
ikke flyttet allerede modtagne breve.
         mvh Per

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-09 15:56

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-11-09 19:10

fjern_parantes skrev, Den 21-11-2009 14:49:
> [...]
> adressekartoteket fra XP til f.eks. en USB stick og efterfølgende
> importere fra denne USB til den nye maskine med Windows7.

I hovedtræk kan det vist lade sig gøre, som du beskriver, men man skal
måske også bruge et regneark undervejs, så jeg vil foreslå en anden metode.

Thunderbirds mails og indstillinger ligger i en mappe med navnet
Thunderbird. Her står, hvordan den findes:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Brugerdata.

Man kan flytte sine mails og indstillinger til en anden PC ved at
kopiere denne mappe. Man skal blot huske, at Thunderbird ikke må køre,
mens man selv gør noget med mappen. Da du allerede har Thunderbird til
at køre på Windows 7, vil jeg foreslå at gøre følgende:

1. Installer Thunderbird på den gamle computer med Outlook Express.
Under installationen bliver du spurgt, om du vil importere noget, og det
kan du undlade.
2. Luk Thunderbird på begge PC'er.
3. Erstat Thunderbird-mappen på den gamle PC med Thunderbird-mappen fra
den nye PC.
4. Start Thunderbird på den gamle PC.
5. Importer mails og adressebøger fra Outlook Express med funktioner ->
importer.
6. Kontroller at alt ser rigtigt ud. Sammenlign fx antal af mails i
Thunderbird og Outlook Express. Prøv at åbne nogle vedhæftede filer.
7. Luk Thunderbird.
8. Tag en kopi af Thunderbird-mappen og lad den erstatte den tilsvarende
mappe på den ny PC.

Et godt sted at spørge om hjælp eller information om Thunderbird og
Firefox er i MozillaDanmarks forum: http://forum.mozilladanmark.dk/.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-11-09 22:50

Den 21.11.2009 14:49, skrev fjern_parantes bl.a.:

> [...]
> funktion, der volder mig problemer.
> Da jeg har bl.a. gmail som mailprogram, som kan aflæses på WEB, har jeg

Som tidligere bemærket findes dine kontakter i en wab-fil som er let at
flytte rundt og som umiddelbart kan læses af Thunderbird. Det nemmeste
er at åbne Start > Alle programmer > Tilbehør > Adressekartotek og
eksportere kontakterne i en ny wab-fil til din USB-stick.

--
Niels