Mest sikre/spam - Hotmail, Gmail, LiveMail~
Fra : per f andersen

Dato : 18-11-09 14:49

Hej NG
Mange er med mere eller mindre god grund bange for de modbydelige og
farlige ting, der kan snige sig ind med en mail. Derfor kunne det være
interessant om nogen kan sige noget meningsfuldt og kvalificeret om der
er forskel på sikkerheden og mængden af spam i de forskellige
programmer - det kunne f.eks. være Hotmail, Gmail, OE, Windows Live
Mail, Thunderbird.
Det forudsættes, at der er installeret et antivirusprogram med
mailcheck.

mvh per

Fra : Ole C

Dato : 18-11-09 16:05

per f andersen skrev blandt andet:

> [...]
> Mail, Thunderbird.
> Det forudsættes, at der er installeret et antivirusprogram med

Du blander begreber sammen. Hotmail og Gmail er udbydere - og de andre
nævnte er mailprogrammer.
Som regel tilbyder udbyderne - altså dem der tilbyder mail-tjeneste enten
via web eller et mail-program - spam- og virusfiltre. SÃ¥ mailcheck skulle i
høj grad være overflødigt.
Men det hjælper altsammen ikke noget, hvis ikke folk selv opfører sig
fornuftigt - og det er netop som regel ufornuftig adfærd, der er skyld i at
folk får virus og andet "snavs" på deres maskiner.....

--
vh
Ole C

Fra : perfa

Dato : 18-11-09 09:25

On 18 Nov., 16:05, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> fornuftigt - og det er netop som regel ufornuftig adfærd, der er skyld i at
> folk får virus og andet "snavs" på deres maskiner.....

Jeg har så ikke udtrykt mig tydeligt nok.
Er der forskel på sikkerhed/spammængde om man bruger en webbaseret
mail, som Hotmail/Gmail eller et program som OE, Thunderbird, Windows
Live Mail.
--- ja, og jeg ved godt at det er 'folks opførsel', der er mest
farlig.

mvh per

Fra : Ole C

Dato : 18-11-09 19:38

perfa skrev blandt andet:

> [...]
> Live Mail.
> --- ja, og jeg ved godt at det er 'folks opførsel', der er mest

Spam etc. der udsendes, tager jo ikke hensyn til den mailserver, der
modtager det - og hos hvilken udbyder den står. Men effektiviteten af
filtrene som udbyderne anvender kan naturligvis være forskellig, selvom der
næppe er megen forskel.
Jeg bruger for eksempel Windows Mail og har One.com som udbyder - og
modtager kun meget sjældent spam etc. Det ville være nøjagtig det samme,
hvis jeg anvendte Thunderbird, OE eller et andet milprogram - eller
One.com's web-mail.

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-11-09 19:59

Ole C skrev:

> Men effektiviteten af
> filtrene som udbyderne anvender kan naturligvis være forskellig, selvom
> der næppe er megen forskel.

Hvis vi taler om de store udbydere, er forskellen nok ikke så stor.

Men det er ikke mere end knap 2 år siden at jeg oplevede at mængden af
spam på en af mine emailadresser blev reduceret fra 50-100 om dagen til
1-2 stykker om dagen fra den ene dag til den anden, efter jeg havde
skiftet til et andet webhotel.

Jeg skal dog ikke kunne udtale mig om om den tidligere udbyder siden har
fået et mere effektivt spamfilter.

Taler vi om mailklienternes indbyggede spamfiltre, så har jeg (sikkert
stik imod andres oplevelser) oplevet at Windows Mails eget spamfilter
var mere effektivt end Thunderbirds ditto.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Steen

Dato : 19-11-09 09:51

"per f andersen" <pfatotal@gmail.com> wrote:
> [...]
> Mail, Thunderbird.
> Det forudsættes, at der er installeret et antivirusprogram med

Jeg skjuler aldrig min mail på nettet, så jeg modtager store mængder
spam. Gmail er dog meget effektive, så alt spam bliver automatisk sendt
ned i mappen med spam - dvs jeg aldrig ser noget til det. Der sker kun
et par enkelte gange om året, at der slipper spam ind i indbakken