hjælp til update
Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 17-11-09 16:09

hej allesammen
jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig med at finde et update
script i asp til en acces database, har prøvet at lede på nettet men kan
ikke finde en som jeg kan få til at virke. Jeg har felterne id=telefon og
så har jeg felterne navn, adresse postnr bynavn
håber der en venlig person kan kan hjælp mig med et link til en form script
som jeg kan bruge

hilsen jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-09 19:38

"Jeppe Søndergaard" <jeppe@skala-n.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så har jeg felterne navn, adresse postnr bynavn
> håber der en venlig person kan kan hjælp mig med et link til en form

Prøv at kigge lidt på http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion22.asp

mvh
Finn

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 17-11-09 19:48

hej igen den har jeg prøvet at lave og kan også godt få den til at virke men
kan ikke finde ud af at sætte request.form felterne ind så de kommer til at
virke i sær den her strSQL = strSQL & " Where Id = x" sætning da jeg gerne
vil ha en formular som først henter adresserne ind i en formular og så
derefter kan man rediger og opdater er der nogen som kan hjælpe mig
hilsen jeppe

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-11-09 01:29

"Jeppe Søndergaard" <jeppe@skala-n.com> wrote in message
> [...]
> så har jeg felterne navn, adresse postnr bynavn
> håber der en venlig person kan kan hjælp mig med et link til en form

Det er nogle helt andre felter, men her er en af mine funktioner med hent og
ret:
http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.edit.this.asp?showsource=yes

Kræver denne funktion til parametrene:
http://w-o-p-r.dk/tips/asp/SQL.inc.asp.txt

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 18-11-09 10:40

hej stig
tak for hjælpen jeg vil høre om du kan hjælpe mig med at sætte database for
bindelsen ind i dokumentet da jeg kan ikke lige overskue hvor jeg skal sætte
den ind mine parameter er

set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
server.mappath("fpdb/database.mdb") & ";"

strSQL = "Select * From Adresser "

på forhånd tak for hjælpen
hilsen jeppe

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-11-09 11:06

> [...]
> cn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
> server.mappath("fpdb/database.mdb") & ";"

Jeg bruger en includefil, som ser sådan her ud:
<%
Dim oConn
Dim oConnString
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" +
Server.MapPath("/") + "/../database/gallerydb.mdb;Persist Security
Info=False"
oConn.Open oConnString %>
Så alle steder hvor jeg har brug for databasen, er oConn tilgængelig.

> strSQL = "Select * From Adresser "

Mangler du ikke en WHERE der ?
"Select * From Adresser" resulterer i samtlige records.

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 18-11-09 11:33

hej stig det gør jeg nok er ikke så go til at finde ud af at lave det her
asp script haløj den her opdate funktion er den sidste i min adresse bog som
jeg mangler så har jeg både en opret og slet og vis funktion, og ja jeg ved
godt at jeg kan funde en adressebog på nettet som er færdig så jeg mangler
bare som sagt en nem og overskulig opdate med felterne ID=telefon og så navn
adresse postnr bynavn det er såmændt det jeg mangler men ellers tak for
hjælpen indtil vidre men hvis du ellers har et godt sted hvor jeg kan se
hvordan jeg kan lave den så er du velkommen til at skrive et link har prøvet
den på html.dk men der er ikke nogen formular med

hisen jeppe

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 18-11-09 13:21

hej igen har lige prøvet det her script her det virker fint hvis jeg skriver
det sådan her
<head>
<title>Opdater</title>
</head>
<%

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/database.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Update Adresser Set navn = 'Anders and' , Adresse = 'andersvej '
Where Telefon = 22222222"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Databasen er opdateret!</h1>

men det virker ikke hvis jeg skriver det sådan her som vist nedunder er der
nogen som kan hjælp mig den kommer med den her fejl kode Microsoft OLE
DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement.

/opdater1.asp, line 31

<head>
<title>Opdater</title>
</head>
<%
Navn=request.form("Navn")
'*** Henter indhold af feltet "NAVN fra formularen
Adresse=request.form("Adresse")
'*** Henter indhold af feltet "Adresse fra formularen
Postnr=request.form("Postnr")
'*** Henter indhold af feltet "Postnr fra formularen
Bynavn=request.form("Bynavn")
'*** Henter indhold af feltet "Bynavn fra formularen
Telefon=request.form("Telefon")
'*** Henter indhold af feltet "Telefon fra formularen

[...]

strSQL = "Update Adresser Set NAVN , Adresse, Postnr, Bynavn, Where Telefon
= 22222222"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Databasen er opdateret!</h1>

håber der er en som vil rette i det så jeg kan ha en formular til at skrive
hilsen jeppe

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-11-09 20:57

Jeppe Søndergaard skrev:

> ' SQL sætning opbygges
> strSQL = "Update Adresser Set NAVN , Adresse, Postnr, Bynavn, Where
> Telefon = 22222222"

Ret det til:

strSQL = "update Adresser set NAVN='" & Navn & "', Adresse='" & Adresse
& "', Postnr=" & Postnr & ", Bynavn='" & Bynavn & "' where Telefon=22222222"

response.write strSQL kan give et output a la:

update Adresser set NAVN='Peter', Adresse='Kridterumpevej 23',
Postnr=9999, Bynavn='Andeby' where telefon=22222222

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 18-11-09 23:37

hej allesammen som har hjulpet mig tak for hjælpen jeg fik det til at virke

hilsen jeppe