Solop- og nedgang?
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 14-11-09 20:10

Hvor kan man se hvor lang dagen er på et givet tidspunkt i et givet
land? Altså hvornår solen står op og ned?

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : alexbo

Dato : 14-11-09 21:09

"Lisbet Overvad Laursen" <lisbet.ol@gmail.com> skrev

> Hvor kan man se hvor lang dagen er på et givet tidspunkt i et givet land?
> Altså hvornår solen står op og ned?

Man skal bruge koordinater, men dem har Google Eart, en globus, et kort
eller følg linket på siden.

http://aa.usno.navy.mil/data/docs/RS_OneDay.php

mvh
Alex Christensen

Fra : kristian

Dato : 14-11-09 21:16

On Sat, 14 Nov 2009 20:09:37 +0100, "Lisbet Overvad Laursen"
<lisbet.ol@gmail.com> wrote:

>Hvor kan man se hvor lang dagen er på et givet tidspunkt i et givet
>land? Altså hvornår solen står op og ned?

Det kan du f.ex på Weather Underground. Du kan se det nederst til
venstre på siden under "Astronomy" :

http://danish.wunderground.com/global/stations/08451.html

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 14-11-09 21:23

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> Hvor kan man se hvor lang dagen er på et givet tidspunkt i et
> givet land? Altså hvornår solen står op og ned?

Tak for svar. Nu er jeg jo for dum til at gøre det I siger, Er der
ikke et sted hvor jeg kan se mine spørgsmåls-emner lige nu? Undskyld,
det er virkelig ikke for at drille.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Ulvir

> [...]