Island
Fra : obak

Dato : 14-11-09 09:14

Skal til Island til februar, har i den forbindelse et par spørgsmål.

Kursen er lidt sværd at finde udaf, har forlos booked hotelværelse med visa
dankort, er der nogen der ved hvad kursen pt. bliver omregnet til ?

Er der noget man med fordel kan købe på Island.

Udover arbejde får jeg to dage, hvad er et must at se. ?

Fra : Chr. H. Mogensen

Dato : 15-11-09 13:50

"obak" <obak@xxxitdybet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget man med fordel kan købe på Island.
>
> Udover arbejde får jeg to dage, hvad er et must at se. ?

P.T. er handel med Islandske kroner suspenderet. Man skal derfor veksle til
Islandske kroner i Island. Kursen er P.T. 24,925, d.v.s. man får 24,925
Islandske kroner for hver dansk krone. De fleste butikker i Island modtager
betaling med kreditkort, f.eks. Visa kort.

Hvad "et must at se" er individuelt. God inspiration kan findes i bogen
"Turen gåt til Island" udgivet af Politikens Forlag.

Med venlig hilsen
Chr. H. Mogensen

Fra : basso

Dato : 15-11-09 18:55

obak skrev:
> Udover arbejde får jeg to dage, hvad er et must at se. ?

Fra Reykjavik er der en en-dags tur som dækker tre must-see´s; Gejserne
ved Geysir, Thingvellir - naturpark hvor det gamle tingsted lå, Gullfoss
- et af de store vandfald.
Start dagen med at tage en svømmetur. Rigtig mange islændinge svømmer
dagligt i de mange udendørs svømmebassiner. Vandet er varmt og det har
sine egen charme at svømme med kroppen i varmt vand mens der er frost i
luften. Prøv også en heiti potturinn - et stort badekar med varmt vand
36-42 grader. Findes ved de fleste svømmestadions.

Fra : jk

Dato : 17-11-09 11:20

On Sat, 14 Nov 2009 09:14:07 +0100, "obak" <obak@xxxitdybet.dk> wrote:

> [...]
>dankort, er der nogen der ved hvad kursen pt. bliver omregnet til ?
>
>Er der noget man med fordel kan købe på Island.

Deres egne varer er billige. Men importerede varer er det meste vel.

Jeg købte 6 skjorter for 800 kr.

Restauranterne kan være billige.

>Udover arbejde får jeg to dage, hvad er et must at se. ?

I februar må 'den blå lagune' være en sjov oplevelse !

Den gyldne cirkel turen er alle tiders.

mvh

John

Fra : Alex

Dato : 17-11-09 14:10

obak skrev:
> [...]
>
> Er der noget man med fordel kan købe på Island.
>
> Udover arbejde får jeg to dage, hvad er et must at se. ?

Landmannalaugar er også ret flot og en speciel køretur dertil. Det er
multicolored mountains og naturlige hot pods. Allerfedest i egen 4wd!
Måske er vejene dertil lukket om vinteren.

--
Alex

Fra : Ulvir

Dato : 17-11-09 17:04

"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> skrev i meddelelsen

> Landmannalaugar er også ret flot og en speciel køretur dertil. Det er
> multicolored mountains og naturlige hot pods.

Hvad mener du med 'multicolored mountains' og 'hot pods'?

Fra : Alex

Dato : 18-11-09 07:57

Ulvir skrev:

> Hvad mener du med 'multicolored mountains' og 'hot pods'?

Bjerge i forskellige farver/nuancer og naturlige varme kilder man kan
bade i!?

Fra : Armand

Dato : 18-11-09 23:15

Alex skrev:

> Bjerge i forskellige farver/nuancer og naturlige varme kilder man kan
> bade i!?

á omtrent samme landskab som har givet Yellowstone sit navn!

--
Armand.

Fra : obak

Dato : 18-11-09 09:25