Hvad sker der med IE8 (eller mig?) - fadin~
Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-09 14:33

(NB: X-post .html + .clientside)

Hej alle.

Jeg var lige i gang med at kigge på noget 'script' - noget m.v.

I den forbindelse har jeg fået PC'en tilbage med IE8.

Det handler lidt om fading in/out via opacity, som her:
<http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.show.this.asp?GalleryName=ajax_test&GalleryOwner=Stig%20Johansen>
altså ved skift af billede.

(Der er både noget CSS og noget JS, så derfor Xposten).

Det virker i FF og IE6, men ikke i IE8.

Jeg er sikker på det har virket, og Phillip skriver også (som svar) i en
tidligere tråd:

<http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.show.this.asp?GalleryOwner=Stig+Johansen&GalleryName=Samme%5Fbredde%5Fmed%5Fclip&Picturenumber=2>

tjekke)

Men Phillip skrev også:
> Så derfor
> lavede de en ny syntaks til IE8:
>
>      -ms-filter:"progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(Opacity=50)";

Da knægten har haft lånt PC'eren, kan det måske tænkes, at han har opdateret
IE, men kan det passe, at ting, som virker selv i IE6 og FF slet ikke
virker i IE8?

Og hvis man kan bruge opacity i IE8, vil jeg grumme gerne vide hvordan.

Det er squ lige før jeg vil sige f*ck IE i stedet for f*ck IE6.

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-11-09 19:53

Stig Johansen skrev:
> [...]
> altså ved skift af billede.
>
> (Der er både noget CSS og noget JS, så derfor Xposten).

Jeg har kigget lidt rundt.

Men jeg må indrømme, jeg er altså ingen ørn til det dér med JS.

Jeg fandt dog dette:
http://www.javascriptkit.com/filters/filterschecklist.shtml

> Jeg er sikker på det har virket, og Phillip skriver også (som svar) i en
> tidligere tråd:

Jeg ved ikke, om det er fordi der er rykket om i koden på en måde.
Altså, om det har noget at gøre med den rækkefølge de forskellige ting
sker i. Der står vidst lidt om det i linket (hvis jeg har forstået det
korrekt).

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-11-09 19:56

Rune Jensen skrev:

> [...]
> Altså, om det har noget at gøre med den rækkefølge de forskellige ting
> sker i. Der står vidst lidt om det i linket (hvis jeg har forstået det

Min IE8 kan da vise det, men der er ikke transition (som du skriver) -
Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0;
Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
3.0.30729)
Tidsstempling: Sat, 14 Nov 2009 18:54:46 UTC

Meddelelse: Der opstod en udefineret fejl.
Linje: 21
Tegn: 4
Kode: 0
URI: http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.js

Meddelelse: Der opstod en udefineret fejl.
Linje: 20
Tegn: 17

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-09 21:39

Rune Jensen wrote:

> Min IE8 kan da vise det, men der er ikke transition (som du skriver) -
> Detaljer om fejl på websiden

Du har muligvis kigget mens jeg var ved at 'rette tilbage'.
Efter en reinstallering af IE 8 ser det ud til at virke (igen).

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-09 14:52

Stig Johansen wrote:

> Og hvis man kan bruge opacity i IE8, vil jeg grumme gerne vide hvordan.

Bemærker, at Jørgens lightbox side med yacht'en:
<http://350000euro.com/>
heller ikke virker i (min) IE8.

Jeg får kun sort baggrund.

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-09 15:01

Stig Johansen kom med følgende:

> Bemærker, at Jørgens lightbox side med yacht'en:
> <http://350000euro.com/>
> heller ikke virker i (min) IE8.
>
> Jeg får kun sort baggrund.

Jørgens side, som du refererer, virker fint her i min IE8 (som er
opdateret så godt som den kan blive).
Det gør din side til gengæld ikke - billederne vises og skiftes, men
der er ikke noget fade - hverken ind eller ud, så vidt jeg kan se.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-11-09 18:00

Birger Sørensen skrev:

> Jørgens side, som du refererer, virker fint her i min IE8 (som er
> opdateret så godt som den kan blive).

Også hos ophavsmanden

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-11-09 00:53

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Også hos ophavsmanden

Du har ikke fået 'oversat' den til dansk.

Jeg brugte noget tid på at dissekere scriptet, og skrev præcist hvor du
skulle rette tekst/billeder i en anden post, så det burde ikke tage mere end
et par minutter.

Hvis du ikke har set den, så vil jeg gerne finde den, og poste oplysningerne
igen.

Det er lidt synd at et proft arbejde ødelægges af sådanne detaljer.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-09 21:06

Birger Sørensen wrote:

> Jørgens side, som du refererer, virker fint her i min IE8 (som er
> opdateret så godt som den kan blive).

Underligt - meget underligt.

Nu har jeg prøvet at lave en systemgendannelse tilbage fra lige efter IE8
blev installeret, og den (Jørgens) viser _stadig_ helt sort baggrund.

Intet andet er installeret - mystisk.

> Det gør din side til gengæld ikke - billederne vises og skiftes, men
> der er ikke noget fade - hverken ind eller ud, så vidt jeg kan se.

Jeg har sikkert fået lavet ged i et eller andet.
Umiddelbart tænkte jeg ikke over at det kunne være min IE, så jeg prøvede at
sætte opacity på forskellige måder - men intet virkede.

Så var det jeg fandt på at kigge på Jørgens side, og da det heller ikke
virker der, opgav jeg.

Jeg tror bare jeg fortsætter med FF (og IE6).

Jeg har fundet lidt om opacity og standard/strict mode:
<http://connect.microsoft.com/IE/feedback/ViewFeedback.aspx?FeedbackID=331735>
men jeg kan ikke rigtig udlede om det er et eller andet med min IE8.

Fatter nada...

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-09 21:37

Stig Johansen wrote:

> Underligt - meget underligt.
>
> Nu har jeg prøvet at lave en systemgendannelse tilbage fra lige efter IE8
> blev installeret, og den (Jørgens) viser _stadig_ helt sort baggrund.
>
> Intet andet er installeret - mystisk.

Og nu har jeg lavet en systemgendannelse fra før IE8 blev installeret, og
geninstalleret IE8, og så virker det(igen).

Underligt (det er IE jo), men det er ikke særlig betryggende, at 'ting'
ændrer sig uden tilsyneladende årsag.

Dog ved jeg ikke om knægten har haft 'pillet' i noget.

Stig Johansen