Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede bestående af mange små billed
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-11-09 10:11

Jeg har set en plakat som på afstand ligner et helt almindeligt billede,
fx af en person. Når man så kommer tættere på så består billedet af
vildt mange små billeder, som er farvemæssigt opsat så de på afstand
netop får det store billede til at se rigtigt ud.

Ved nogen hvad den slags grafik hedder?

Kender nogen et program, der kan lave den slags billeder?

Lars

Fra : simon

Dato : 11-11-09 10:27

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]
>
> Ved nogen hvad den slags grafik hedder?
>
> Kender nogen et program, der kan lave den slags billeder?

Hej.
Det skulle Picasa version 3 kunne gøre, men jeg ved
ikke om det er det, du tænker på.
Jeg har lige prøvet at lave en plakat af et billede,
hvor jeg sætter plakatstørrelsen til 1000%.
Hvis jeg sætter papirstørrelse til 10x15, så laver
Picasa 100 delbilleder, man kan sætte sammen.
Men hvordan man så sætter dem sammen bagefter
ved jeg ikke - det skal vel gøres i et eller andet
program, eller man skal til at klippe og klistre
mvh
simon
--
www.erling-simonsen.dk

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-09 18:10

Lars Thomsen Nielsen <lars@flexcom.dk> wrote:

> Ved nogen hvad den slags grafik hedder?
>
> Kender nogen et program, der kan lave den slags billeder?

Prøv at søg efter Mosaic Picture Program.

mvh
Ole-J

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-11-09 22:01

> Prøv at søg efter Mosaic Picture Program.

Som sagt så gjort og herved fandt jeg programmet "AndreaMosaic" som er
et gratis program, der kan præcis det jeg ønsker. Det er ret nemt at
anvende og resultatet ret imponerende.

http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

Tak for hjælpen

Lars