split streng til array
Fra : Leif Neland

Dato : 06-11-09 11:53

I f.ex. php kan man splitte en streng til et array med et tegn per element.
Men ikke i asp?
Jeg prøvede:
aEAN=split(EAN,"")
for n=lBound(aEAN) to uBound(aEAN)
response.write n & aEAN(n)&"<br>"
next
men det fungerede ikke som i php:
aEAN=preg_split('//',EAN);

Jeg kan bruge mid(EAN,n,1) men det synes jeg ikke er så elegant

Er der andre måder at få fat i hvert enkelt tegn i en streng?

Leif

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 11-11-09 13:34

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Jeg kan bruge mid(EAN,n,1) men det synes jeg ikke er så elegant
>
> Er der andre måder at få fat i hvert enkelt tegn i en streng?

Du kan evt. prøve at kigge på
http://www.aspisfun.com/functions/string/split.html

Og

http://www.plus2net.com/asp-tutorial/array-split.php