Norsk uge i 1966
Fra : Michael Olsen

Dato : 04-11-09 05:19

Kære gruppe

I mine bestræbelser på at dokumentere så meget så muligt om sporvejene
er jeg stødt på følgende, hvor jeg savner lidt flere oplysninger.

I dagene 17. til 22. oktober 1966 blev der holdt norsk uge i
København, hvor et scrapvogntog blev skiltet som
"Mattrik" (madsporvogn) og udstyret med norske flag.

Et billede af vognen kan ses her:
http://www.vognstyrer.dk/Sporvogne/KS/Ekstra/Mattrik/Mattrik.htm

Mit spørgsmål er så, hvad denne norske uge gik ud på? Betød
skiltningen, at der blev serveret mad? Norsk gastronomi er vel ikke så
kendt. Klipfisk og får i kål.

Jeg har prøvet at google ordene "norsk uge 1966", men uden brugbart
resultat. Kan I bidrage med yderligere oplysninger eller muligvis med
kopier af andre billeder fra begivenheden?

mvh Michael Olsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-11-09 19:46

Michael Olsen wrote:
> [...]
> resultat. Kan I bidrage med yderligere oplysninger eller muligvis med
> kopier af andre billeder fra begivenheden?

I would go to Det Konkelige Bibliotek and look at some old newspapers

You may also us the "ask a librarian " service

http://bibliotek.dk/

Du kan kontakte en bibliotekar hvis du har brug for personlig service. >>

Hugh W