MS Neptun af Skærbæk
Fra : Leif

Dato : 03-11-09 21:27

Har nogen herinde erfaringer med tur(e) med
Neptun ud i Lillebælt?

Skal på tur om 14 dage efter fladfisk.

Hvad skal der bruges af grej og er der fisk?

Mvh, Leif

Fra : Morten

Dato : 03-11-09 22:26

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen herinde erfaringer med tur(e) med
> Neptun ud i Lillebælt?
>
> Skal på tur om 14 dage efter fladfisk.
>
> Hvad skal der bruges af grej og er der fisk?
>
> Mvh, Leif

Det kniber nok med de store fisk, men man kan jo være lidt heldig brug
perleforfang til fladfiskene.

har tit ligget ved siden af båden og de for da agertil nogle over mål
indenbords.

Morten

Fra : ksh@sletpostzoneogså~

Dato : 04-11-09 07:55

Hej

>Har nogen herinde erfaringer med tur(e) med
>Neptun ud i Lillebælt?

Jeg var ude med ham den 10-10.
Der blev ikke fanget ret meget til at tage med hjem, men mange
småtorsk og små flade. Vi var tre afsted sammen, og ingen af os
havde noget med hjem. Min side mand havde 4 flade og en
lille torsk med hjem.
Og perler hjælper

>Skal på tur om 14 dage efter fladfisk.

God tur, det bliver garanteret hyggeligt.

>Hvad skal der bruges af grej og er der fisk?

Forfang med 100-150g synk på, evt en pirk.
Det virkede for min sidemand.

Skipper flyttede meget rundt, så det var ikke hans skyld.
Han ledte virkelig efter dem, men det havde været dødt
nogle dage, sagde han.
Men jeg har nu aldrig fanget det store i lillebælt,
hverken med turbåde eller i egen jolle.

Mvh. Kim Hansen

Fra : Morten

Dato : 05-11-09 14:30

<ksh@sletpostzoneogså.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han ledte virkelig efter dem, men det havde været dødt
> nogle dage, sagde han.
> Men jeg har nu aldrig fanget det store i lillebælt,

Plejer også og bruge en pirk på forfanget 150-180gram Da der næsten altid er
meget strøm i lillebælt. Du kan se nogle af de fladfisk jeg har fanget i
lillebælt her på min hjemmeside.
http://www.123hjemmeside.dk/TeamExpert/26298744

Så man kan da være heldig og få nogle store

Morten

Fra : Leif

Dato : 05-11-09 21:16

"Morten" <trolleren(fjern)@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.123hjemmeside.dk/TeamExpert/26298744
>
> Så man kan da være heldig og få nogle store

Mange tak for svar.

Hvordan ser jeres forfang / tackel ud - tænker på perler osv.

Mvh, Leif

Fra : ksh@sletpostzone.dk

Dato : 06-11-09 10:11

On Thu, 5 Nov 2009 21:16:05 +0100, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

>Hvordan ser jeres forfang / tackel ud - tænker på perler osv.

Jeg har tre perler på ca 10mm (røde og gule) siddende
lige over krogen. Har tænkt på at prøve med et
spinnerblad over perlerne næste gang.

Krog-perler-spinnerblad.

Og så sidder der en hægte for enden, så jeg kan
skifte loddet ud.

Mvh. Kim

Fra : S.B.

Dato : 11-11-09 22:34

<ksh@sletpostzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spinnerblad over perlerne næste gang.
>
> Krog-perler-spinnerblad.
>
> Og så sidder der en hægte for enden, så jeg kan

Farverne er vist som sådan ret ligegyldige, efter 8 m. vand ser de stort set
alle grå ud.

Søren