Andet multimedie
bentjuul 3670
Opløsning ved scanning af dias..
Fra : Dan Andersen

Dato : 02-11-09 13:59

Jeg har en stak af de gode gamle dias, som jeg gerne vil have digitaliseret.
Output skulle gerne kunne ske i rigtig god kvalitet til PC skærm og på TV
app.

Hvilken opløsning vil I anbefale de bliver scannet i? Ved godt at storage
ikke koster mange penge idag, men til gengæld vokser filstørelse jo rimelig
hurtigt og dermed også scanne hastigheden: Har en PLUSTEK 7200
diasscanner.
På forhånd tak.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-11-09 16:16

In article <4aeed78e$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote:

> [...]
> ikke koster mange penge idag, men til gengæld vokser filstørelse jo rimelig
> hurtigt og dermed også scanne hastigheden: Har en PLUSTEK 7200

Mon ikke 3600 dpi kan gå - så bliver billederne 28 x 43 cm i 300 dpi, og scanneren er
hurtigst ved 3600 dpi.

http://www.filmscanner.info/PlustekOpticFilm7200.html

Er det ikke bedre at scanne i stor nok opløsning, så du ikke skal scanne om, hvis du vil
have nogle printet?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jan Smed

Dato : 05-11-09 07:25

Kurt Brixen wrote:

> http://www.filmscanner.info/PlustekOpticFilm7200.html
> Er det ikke bedre at scanne i stor nok opløsning, så du ikke skal scanne om, hvis du vil
> have nogle printet?

Det var godt nok billigt. Er den stabil og driftsikker til den pris?

Fra : Dan Andersen

Dato : 05-11-09 08:38

"Jan Smed" <smeden@nomail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var godt nok billigt. Er den stabil og driftsikker til den pris?

Ja.. jeg synes det er en super scanner... Hvis man skal scanne rigtig mange
billeder, da at få fat i en scanner, hvor man kan lægge dias i en stak, så
den selv tager dem en efter en. I Plustek 7200 og mange andre kal du selv
skubbe rammen med dias frem til den næste, der skal scannes.
Desværre er "stakscannere" rimelig dyre!!
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk
Tlf.: 4011 4555
(hvad er virkeligheden i virkeligheden?)
Tænk på miljøet - er det nødvendigt at printe denne e-mail ?

Fra : Jens Olsen

Dato : 05-11-09 20:56

On Thu, 5 Nov 2009 08:37:36 +0100, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

> [...]
>Tlf.: 4011 4555
>(hvad er virkeligheden i virkeligheden?)
>Tænk på miljøet - er det nødvendigt at printe denne e-mail ?

Man kan købe ekstra rammer, så man kan have næste lysbilleder/film
klar medens scanneren arbejder:

http://www.deltashop.dk/product.asp?product=121

Jens (der selv har Plustek 7600i)

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 05-11-09 21:59

Jens Olsen skrev:

> Man kan købe ekstra rammer, så man kan have næste lysbilleder/film
> klar medens scanneren arbejder:

> http://www.deltashop.dk/product.asp?product=121

> Jens (der selv har Plustek 7600i)

Netop. Jeg har selv ekstra rammer til min Plustek 7300. Den er på tilbud
til kr. 1.675,00. Kan varmt anbefales.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Dan Andersen

Dato : 07-11-09 10:45

"Jens Olsen" <ingen@spam.invalid> skrev i meddelelsen

> Man kan købe ekstra rammer, så man kan have næste lysbilleder/film
> klar medens scanneren arbejder:
>
> http://www.deltashop.dk/product.asp?product=121
>
> Jens (der selv har Plustek 7600i)

Jep.. Jeg har købt et ekstra sæt rammer, men man skal stadig være over den
og skubbe slæden frem. Derfor mit ønske om en "STAK" scanner - har ca.
1200 dias, jeg skal ha´ scannet...

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-11-09 12:22

On Sat, 7 Nov 2009 10:44:51 +0100, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Jep.. Jeg har købt et ekstra sæt rammer, men man skal stadig være over den
>og skubbe slæden frem. Derfor mit ønske om en "STAK" scanner - har ca.
>1200 dias, jeg skal ha´ scannet...

Så må du vel investere i en Reflecta DigitDia 5000:

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=1536

Jens

Fra : Dan Andersen

Dato : 08-11-09 11:26

> Så må du vel investere i en Reflecta DigitDia 5000:
>
> http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=1536
>
> Jens

Savle.. savle... jeg går lige ud leder efter en mand med en velspækket
cigarkasse.. Mit pengetræ gik desværre ud for flere år siden..