Begrænset antal tilmeldinger ??
Fra : Is

Dato : 01-11-09 20:14

Hej

Jeg passer en hjememside, hvor det er muligt at tilmelde sig
forskellige hold.

Det er nu meningen at jeg vil bestemme hvor mange pladser der er, og
derefter lukke for tilmeldingen.

dette vil jeg gøre via en database, hvor jeg vil fratrække en for hver
tilmelding på dette hold.

Jeg kan godt lave et udtræk fra databasen:
http://dch-haslev.dk/jmail/test.asp

*
Dim strdbpladser
Set strdbpladser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strdbpladser.Open "SELECT * FROM tabelpladsreg " , strConnect

Dim m1, m2, m3, m4, m5, m6, m7, m8, m9
*

men hvordan får jeg tildelt værdien fra hold 1 til "m1" m1 = ????
osv

Erik Isager

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-11-09 21:10

Is wrote:

> men hvordan får jeg tildelt værdien fra hold 1 til "m1" m1 = ????
> osv

Hvordan ser din tabel ud, og hvad vil du have til at stå i m1 ?

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 01-11-09 21:22

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser din tabel ud, og hvad vil du have til at stå i m1 ?

Min tabel indeholder 3 kolonnner; autoID, modul, og antalpladser.

jeg vil gerne have m1= værdien i antalpladser hvis der i modul står 1
og
jeg vil gerne have m2= værdien i antalpladser hvis der i modul står 2
osv

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-11-09 03:22

Is wrote:

> [...]
> og
> jeg vil gerne have m2= værdien i antalpladser hvis der i modul står 2

Så lav det som et array, hvis det er det, du ønsker - a lá.
Dim mArray(8) ' 9 elementer 0..8
i loopet bruger du så modul som index:
mArray(rs("modul")-1) = rs("antalpladser")

I stedet for m1,m2 bruger du så m(0),m(1) osv.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 02-11-09 22:56

> [...]
> i loopet bruger du så modul som index:
> mArray(rs("modul")-1) = rs("antalpladser")
>
> I stedet for m1,m2 bruger du så m(0),m(1) osv.

Tak for det, jeg tror det er lykkedes

http://dch-haslev.dk/jmail/test.asp

og her som txt fil
http://dch-haslev.dk/jmail/antal.inc.txt

det er så mit forslag !!! så ka Leif jo vise den rigtige løsning ?

mvh Erik

Fra : Leif Neland

Dato : 03-11-09 09:47

> det er så mit forslag !!! så ka Leif jo vise den rigtige løsning ?

While not rspladser.eof

Response.write "På modul " & rspladser("modul") & " er der "&
rspladser("antalpladser") &" ledige pladser <br>"

rspladser.MoveNext

wend

Jeg kan stadig ikke se grunden til at have hver enkelt resultat op i sin
egen variabel, med mindre du ønsker at have fritekst som

Om onsdagen har vi strapudemajsyning, hvor der er 7 ledige pladser, mens
torsdagen er reserveret til italiensk for begyndere (2 ledige) og fransk for
viderekommende (0 ledige pladser)

Ellers ville jeg have det hele i databasen, så der ikke skal ændres i
asp-siden ved ændringer af holdene:

pladser</th></tr>
<%
While not rspladser.eof
rs("beskrivelse")
& "</td></tr>"
rs.movenext
wend
%>

Leif

Fra : Is

Dato : 03-11-09 23:08

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan stadig ikke se grunden til at have hver enkelt resultat op i
sin
> egen variabel, med mindre du ønsker at have fritekst som

Jeg har flere grunde.

En af dem er at tilmeldingen foregår med JMAIL.

Jeg undersøger flere ting, om felter er udfyldt, og hvad der står i
dem, bla om hunds alder, så tilmeldingen kun kan ske på et hold som
passer til hundels alder på startdatoen. og nu vil jeg så lave det så
det ikke er muligt at sende tilmeldingen, hvis der ikke er plads på
valgte hold.

En anden årsag, som regel er det kun 1 eller 2 hold der bliver åbnet
for nye deltagere, og jeg tror ikke jeg vil skriver andet end antal
ledige pladser, ikke de hold der er fyldt op.

jeg er ikke nået til det endnu, men når mailen så sendes, skal jeg
fratrække 1 i databasen over ledige pladser, det tror jeg også jeg
nemmere kan finde ud af når jeg har lavet det som nu.

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-11-09 06:11

Is wrote:

> jeg er ikke nået til det endnu, men når mailen så sendes, skal jeg
> fratrække 1 i databasen over ledige pladser, det tror jeg også jeg
> nemmere kan finde ud af når jeg har lavet det som nu.

Når du kommer dertil, så kan du lave:
SQL = "UPDATE tabelpladsreg SET antalpladser=antalpladser-1 WHERE modul=?"
Rowsaffected=query(conn,SQL,Array(dit.modul.nummer),1)
if rowsaffected < 1 then
response.write "Ingen pladser"
else
send en mail
end if

Den kræver en include fil med en funktion, men hvis du vil bruge det, så
vend tilbage når du når dertil.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-11-09 08:19

Stig Johansen wrote:

> SQL = "UPDATE tabelpladsreg SET antalpladser=antalpladser-1 WHERE modul=?"

Gelemte lige, at der selvfølgelig også skal være en
AND antalpladser>0
i SQL'et
sorry.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 04-11-09 18:03

> Når du kommer dertil, så kan du lave:
> SQL = "UPDATE tabelpladsreg SET antalpladser=antalpladser-1 WHERE
modul=?"
> Rowsaffected=query(conn,SQL,Array(dit.modul.nummer),1)

Nedtællingen, det ser ud som noget jeg vil anvende

> if rowsaffected < 1 then
> response.write "Ingen pladser"
> else
> send en mail
> end if

om der er plads, har jeg tænkt mig at lave på en anden måde.

Jeg har et script, som bla undersøger om hunds alder passer til valgte
holdt, når der trykkes på "send"
jeg har i samme script lavet noget, så det er nemt at åbne og lukke
hold.

åben/luk angir jeg her:
// Åben - lukket for tilmelding på modulerne
// Åben hvis "ja"
// Lukket hvis "nej"

var open1 = "nej";
var open2 = "nej";
var open3 = "nej";
var open4 = "nej";
var open5 = "ja";
var open6 = "nej";
var open7 = "nej";
var open8 = "nej";
var open9 = "nej";

--------

og hvis så man har valgt modul 1 tjekker jeg bla dette:

//------------- Modul 1 -----------
if(document.forms[0].modul.value== 1)
{
if(open1== "nej")
{
msg = " Der er ikke plads på modulet nu !\rDu kan
kontakte formanden via forsiden. "
alert (msg)
return false;
}
else
{

//---- alders kriterie er max 6 mdr -------
var maxkritid = nutidmd - 6;

if(maxkritid > hundald)
{
alert ('Din hund er for gammel til dette modul ! ' );
document.forms[0].modul.focus();
return false;
}
var valg1 = confirm(msg);
if (valg1)
{
msg = "Din indmelding sendes nu !"
alert(msg);
}
else
{
msg = "Du annulere ?!"
alert(msg);
return false;
}
}
}
-------

indhold af "open1" (ja/nej) vil jeg så bestemmer ved hjælp af antal
pladser, så hvis "mArray(0)" er > 0, så "open1" = ja

lyder det som en dårlig ide ?????

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-11-09 20:07

Is wrote:

> indhold af "open1" (ja/nej) vil jeg så bestemmer ved hjælp af antal
> pladser, så hvis "mArray(0)" er > 0, så "open1" = ja
>
> lyder det som en dårlig ide ?????

Nej, men jeg vil foreslå dig (inden du kommer for langt) at tænke lidt i
arrays og tællere i stedet for navngivne felter.

Det er mest for din egen skyld, for hvis du senere skal have et hold10, så
skal du formentlig rette en H** masse steder.

Man kan lave mange tricks, også i javascript, så det bliver mere dynamisk,
og dermed lettere at vedligeholde.

Men det fremgår ikke om du har en tilmeldings-liste, eller en enkeltstående
formular, så tag det bare som lidt strøtanker.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 04-11-09 22:52

> Nej, men jeg vil foreslå dig (inden du kommer for langt) at tænke
lidt i
> arrays og tællere i stedet for navngivne felter.

Jeg har jo meget at lære endnu, og jeg er jo nok tilbøjelig til at
lave det på en måde som jeg mener jeg kan finde ud af (sådan næsten
da)

arrays og tællere har jeg vist ikke brugt før, og i de hæfter jeg har,
kan jeg ikke finde en god forklarin på hvordan de rigtig virker

men måske er dette anlednngen til det ??? har du et link til et sted
der fortæller om det (helst på dansk) eller tør du gå igang med at
forklare mig det ???

> [...]
>
> Men det fremgår ikke om du har en tilmeldings-liste, eller en
enkeltstående
> formular, så tag det bare som lidt strøtanker.

jeg tro ikke der kommer flere hold, faktisk så er hold 9 i reserve,
men man ved jo aldrig.
og jeg har en tilmeldingsformular der anvendes nu, den sender
indmeldelsen som mail til 3 personer i foreningen. pt er kun 1 modul
åbent, de andre er lukket for tilmelding
http://dch-haslev.dk/jmail/indmeld.asp

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-11-09 05:16

Is wrote:

> arrays og tællere har jeg vist ikke brugt før, og i de hæfter jeg har,
> kan jeg ikke finde en god forklarin på hvordan de rigtig virker

Der er ikke så meget hokus pokus i det.
Det er bare en variabel, der har samme navne, men flere 'variable i
variablen', der tilgås med indexet (eller 'tælleren').

Det eneste der er irriterende, og hvor man skal holde tungen lige i munden
er, at de starter med 0 og ikke 1.

Hvis man laver en Dim mArray(8),
så er der 9 elementer nummereret fra 0 til 8, og ikke som man ville forvente
1 til 9. Derfor skal man lægge 1 til og trække 1 fra afhængig af koden.

> men måske er dette anlednngen til det ??? har du et link til et sted
> der fortæller om det (helst på dansk) eller tør du gå igang med at
> forklare mig det ???

Det tør jeg ikke påtage mig, kun at komme med forslag til specifikke koder.
Hvis vi tager udgangspunkt i dit script:
<http://dch-haslev.dk/jmail/antal.inc.txt>
Så kunne du lave det på denne måde:
Dim mArray(20) ' plads til max antal hold.
Dim antalhold, counter

antalhold=9 ' her kunne evt man hente antallet via databasen

Response.write "<br>Dette er en testside til øvelse i tilmelding med
forudbestemt antal pladser<br><br>"

While not rspladser.eof

mArray(rspladser("modul")-1) = rspladser("antalpladser")

rspladser.MoveNext

wend
'dette udskrives kun for test - eksempel med loop

for counter = 1 to antalhold
Response.write "På modul " & counter & " er der "& mArray(counter-1) &"
ledige pladser <br>"
next

Jeg ved ikke om det giver et indtryk, men med denne konstruktion kan du
nøjes med at ændret variablen antalhold, hvis der kommer flere.

antalhold skal selvfølgelig defineres globalt et eller andet sted, men
effekter er, at man kun skal rette eet sted hvis alle funktioner benytter
denne variabel.

Man kan også hente den fra databasen, så skal der slet ikke rettes nogen
steder ved tilføjelser.

Det er blot nogle impulser, men hvis du alligevel er næsten færdig, så er
der ingen grund til at lave det om.

Men så har du det i baghovedet næste gang du kan have brug for det.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 06-11-09 19:53

> [...]

nogen
> steder ved tilføjelser.
>
> Det er blot nogle impulser, men hvis du alligevel er næsten færdig,

Det er også godt med lidt impulser fra nogle "garvede rotter"

Men lad os sige vi var har 8 moduler, og det er faktisk en type hvert
modul, f.eks. er modul 1 hvalpe under 6 måneder.
Nu har jeg tænkt, at hvis vi vil starte et hold, så tildeler jeg
databasen 10 pladser på modul 1. når der så er indskrevet 10, er
databasen nedskrevet til 0 pladser. når jeg så vil åbne en ny omgang
tilmeldinger, tildeles den igen 10 pladser i modul 1.

men det du skriver, får mig til at tænke lidt anderledes. i retning af
at hvert hold får egen hold id. Så jeg i databasen også skriver
hvilket modul det er, måske en forventet startdato.
Så kan holdID 1 være til modul 1 med forventet start 02-02-10
og holdID 2 være til modul 2 med forventet start 02-02-10
holdID 3 være til modul 1 med forventet start 02-03-10
holdID 4 være til modul 1 med forventet start 05-05-10

det vil så også gøre det nemmere at at tilføje særlige oplysninger om
de enkelte hold

mvh Erik

Fra : Is

Dato : 10-11-09 22:56

> [...]
> holdID 3 være til modul 1 med forventet start 02-03-10
> holdID 4 være til modul 1 med forventet start 05-05-10

Nå, ovenstående er droppet. opgaverne voksede mig over hovedet, så jeg
fortsatte som jeg ca havde planlagt.

og det ser ud til at virke.

skulle nogen få lyst til at kigge,så er det her:

http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest.asp.txt
http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest.asp

skulle nogen få lyst til at prøve,
så kriteriet på modul 1, at hunds alder er under 6 mdr (født maj 2009
eller senere)
på modul 2 skal hunde væer mellem 6 og 12 måneder

og fælle for alle hold, så skal der være plads.

Tak for hjælpen

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-11-09 02:15

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> wrote in message
> Nå, ovenstående er droppet. opgaverne voksede mig over hovedet, så jeg
> fortsatte som jeg ca havde planlagt.

Det var ærgreligt, men:

> skulle nogen få lyst til at kigge,så er det her:
>
> http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest.asp.txt

Jeg har lavet lidt om i din kode, og selvfølgelig ikke testet det, da jeg
ikke har nogle data - og det er også kun et forslag.
I stedet for at lave disse hidden input, kan du lige så godt udskrive dem i
et javascript array.

Her er et udklip fra toppen af den modificerede kode:
<!-- Start

//bruges ved klik på ? knap
function EI_popupMsg(msg)
{
alert(msg);
}

// laver ledige pladser ------------ sj
var mArray = new Array ;
<%
Dim counter
for counter = 0 to 8
response.write "mArray[" + cStr(counter)+"]=" + cStr(counter) + vbCrLf
next
%>
// ------------------------ sj

Dette laver et tilsvarende array i javascript med ledige pladser.

Når det så er gjort, kan du lave en generel rutine til behandling af de
forskellige moduler.
Her er mit forslag, der erstatter alle 9 'stumper:
//modul besked intet valg
if(document.forms[0].modul.value== '')
{
alert('Du skal vælge et modul !');
document.forms[0].modul.focus();
return false;
}

// -------------------------- sj ------------
var modulnr = document.forms[0].modul.value ;
if mArray[modulnr-1] < 1 {
alert('Der er ikke plads på modulet nu !\rDu kan kontakte formanden
via forsiden.');
return false;
}

if (modulnr==1) var maxkritid = nutidmd - 6;
if (modulnr==2) { var maxkritid = nutidmd - 12; var minkritid =
nutidmd - 6; }

if ( maxkritid && maxkritid > hundald) {
alert ('Din hund er for gammel til dette modul ! ' );
document.forms[0].modul.focus();
return false;
}
if ( minkritid && minkritid < hundald) {
alert ('Din hund er ikke gammel nok til dette modul ! ' );
document.forms[0].modul.focus();
return false;
}

msg = "Din indmelding til modul " + modulnr + " sendes nu !"
var valg = confirm(msg);
if (valg)
{
// msg = "Din indmelding sendes nu !"
// alert(msg);
return true;
} else {
msg = "Du annulere ?!"
alert(msg);
return false;
}
}
// Slut -->
</script>

Den modificerede kode ligger her:
http://w-o-p-r.dk/test/indmeldtest2.asp.txt

(Du kan også gøre koden kortere/lettere ved nlot at bruge
mm=
if(document.forms[0].m1.selectedIndex i din dato rutine).
--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 11-11-09 19:09

> [...]
> mm=
> if(document.forms[0].m1.selectedIndex i din dato rutine).

Tak fordi du gider kigge det efter i sømmene.

Jeg kan godt se, det ser noget mere smart ud, men der er en lille
fejl - scriptet virker ikke, jeg får lov til at sende med alle felter
tomme måske der bare er en { eller } der mangler, kan ikke lige
finde den.

er der et program der er godt til script ????

Hvordan får man lettest udskrevet hvad det egentligt er for data
scriptet arbejder med.

Den modificerede kode du har uploadet, har jeg lagt her:
http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest03.asp

mvh Erik

Fra : Is

Dato : 11-11-09 19:52

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4afafd66$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> scriptet arbejder med.
>
> Den modificerede kode du har uploadet, har jeg lagt her:

Jeg tror det er her der er noget galt, hvis jeg annulere dette,
tjekker den ihvert fald noget af det !

// -------------------------- sj ------------
// var modulnr = document.forms[0].modul.value ;
// if mArray[modulnr-1] < 1
// {
// alert('Der er ikke plads på modulet nu !\rDu kan kontakte
formanden via forsiden.');
// return false;
// }

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-11-09 01:47

> [...]
> fejl - scriptet virker ikke, jeg får lov til at sende med alle felter
> tomme måske der bare er en { eller } der mangler, kan ikke lige

Ups, men jeg skrev også for en sikkerheds skyld, at jeg ikke havde testet
det.

> er der et program der er godt til script ?

Jeg bruger Firefox, hvor der kommer fejlmeldinger og linienumre ved fejl i
script.
Det er muligvis ikke standard, men så skal du have fat i web developrt
plugin og/eller html validator.
Så får man også valideret HTML'en on the fly.

> Hvordan får man lettest udskrevet hvad det egentligt er for data
> scriptet arbejder med.

Mht. ledige pladser, så brugte jeg vis kilde, og der kan kan jeg se den
første sjuskefejl, jeg har lavet.
Det er ikke antallet af pladser der bliver udskrevet, men tælleren, og der
mangler et ;.
Så linien her (ca. 66):
response.write "mArray[" + cStr(counter)+"]=" + cStr(counter) + vbCrLf
skal være:
response.write "mArray[" + cStr(counter)+"]=" + cStr(mArray(counter)) +
";" + vbCrLf

Så burde det komme rigtigt ud, men tjek det i vis kilde - p.t. ser det sådan
ud:
// laver ledige pladser ------------ sj
var mArray = new Array ;
mArray[0]=0
mArray[1]=1
mArray[2]=2
mArray[3]=3
mArray[4]=4
mArray[5]=5
mArray[6]=6
mArray[7]=7
mArray[8]=8

Og så er der en bøf i javascriptet, der skal paramteser om if sætninger,
hvilket jeg havde glemt.
Så if sætningen skal se sådan her ud:
if ( mArray[modulnr-1] < 1 ) {
> Den modificerede kode du har uploadet, har jeg lagt her:
> http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest03.asp

Den brugte jeg som udgangspunkt til at finde fejlene, og tjekke, at det nu
virker.

Hvis du retter ovenstående 2 ting, bør det virke.

Fra : Is

Dato : 12-11-09 20:30

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
developrt
> plugin og/eller html validator.
> Så får man også valideret HTML'en on the fly.

Begge er nu hentet og installeret, så skal jeg bare lære at bruge
dem - men py ha med advarsler der kommer på siden, men dog kun en fejl

Hvilke valideringer bør jeg anvende ???

> Mht. ledige pladser, så brugte jeg vis kilde,

ja, vis kodekode ????

men hvordan gør jeg, hvis jeg vil se kildekoden medens der er en popup
(msg) ??? når den er der kan jeg intet gøre, når jeg klikker på ok
nulstilles scriptet vel ??

> [...]
det nu
> virker.
>
> Hvis du retter ovenstående 2 ting, bør det virke.

Ja se nu begynder det at ligne noget
http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest03.asp

efter de førsrte prøver, ser det ud til at virke.

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-11-09 20:48

Is wrote:

> Begge er nu hentet og installeret, så skal jeg bare lære at bruge
> dem - men py ha med advarsler der kommer på siden, men dog kun en fejl
>

> Hvilke valideringer bør jeg anvende ???

Jeg bruger 'Serial' i opsætningen, hvis det er det du mener.
Jeg går ikke 100% op i valideringer, for ikke alle er væsentlige.

Men det giver et fingerpeg om 'problemer', og ikke mindst når man koder asp.
Jeg er nogle gange slem til at glemme f.eks den sidste </tr> ved udskrift af
liste og så'n.

> men hvordan gør jeg, hvis jeg vil se kildekoden medens der er en popup
> (msg) ??? når den er der kan jeg intet gøre, når jeg klikker på ok
> nulstilles scriptet vel ??

Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen.

Hvis du tænker på indholdet af variable i javascript, så plejer bare at
smide en alert(det.jeg.vil.se) ind, og fjerne det igen når det virker.

Jeg har ikke rigtig fundet nogle source level debuggere til javascript.

> Ja se nu begynder det at ligne noget
> http://dch-haslev.dk/jmail/indmeldtest03.asp

Det lyder godt.

Stig Johansen

Fra : Leif Neland

Dato : 01-11-09 23:00

Is skrev:
> [...]
>
> Dim m1, m2, m3, m4, m5, m6, m7, m8, m9
> *
>
> men hvordan får jeg tildelt værdien fra hold 1 til "m1" m1 = ????

Det kan lade sig gøre, men det lyder ikke som den rigtige måde at lave
det på.

Det lyder som om du har en blok for hvert hold.
if m1>0 then
response.write "Strapudemaj-syning modtager tilmeldinger"
else
response.write "Strapudemaj-syning er optaget"
end if
if m2>0...

Det, du burde ville er at have alle oplysningerne om holdene i en
database, så du bare looper over tabellen.

Noget i stil med dette:
set rs=strdbpladser.Open "SELECT holdbeskrivelse,ledigepladser FROM
tabelpladsreg " , strConnect
do while not rs.eof
response.write rs("holdbeskrivelse")
if rs("ledigepladser")>0 then
response.write " modtager tilmeldinger<br>"
else
response.write " er optaget<br>"
end if
rs.movenext
end do

(Syntax er frit efter hukommelsen)

Så skal der heller ikke programmeres om, hvis der sker ændringer i
holdudvalget.

Leif

Fra : Is

Dato : 01-11-09 23:44

> [...]
> response.write rs("holdbeskrivelse")
> if rs("ledigepladser")>0 then
> response.write " modtager tilmeldinger<br>"

tak for svar, men det er ikke hvad jeg ønsker.

Jeg vil gerne have lagt værdierne for antal ledige pladser ind i "m1"
, "m2" for de tilsvarende hold.
jeg vil bruge det til rent fysisk af forhindre flere tilmeldinger
sendes. (via JMAIL)

jeg har en ide om at jeg skal have noget til at tælle for hvert
gennemløb, og så skal værdien i antal ledige pladser knyttes til antal
gennemløb.

mvh erik

Fra : Leif Neland

Dato : 02-11-09 14:23

> [...]
>

> jeg har en ide om at jeg skal have noget til at tælle for hvert
> gennemløb, og så skal værdien i antal ledige pladser knyttes til antal

Jeg mener stadig at du ønsker det forkerte

Det er forkert at skulle lave en variabel pr hold.

Men hvis du vil fremture, så....

Select sum(case modul when 1 then antalpladser end) as m1,
sum(case modul when 2 then antalpladser end) as m2,
sum(case modul when 3 then antalpladser end) as m3 osv.

Hvilket igen betyder at du skal lave om i din sql og din øvrige
programmering, når der sker ændringer i holdantallet.

Hvis du bliver færdig på et tidspunkt, så vis asp'en her, så skal vi vise
dig, hvordan man gør det rigtigt

Leif