kan man importere design?
Fra : Jens R. Rasmussen

Dato : 01-11-09 18:11

Hej

Jeg bruger access til at opbevare mine data. Fra mine asp-sider
kan man både læse og skrive til mine tabeller i access.

I access har jeg - udover tabellerne - en del formularer
(forms), som har "pænt" design.

Nu spekulerer jeg på, om jeg gør livet for besværligt for mig
selv, når jeg i mine asp-sider omhyggeligt henter tabeldata, som
placeres "pænt" på hjememside. For hvis jeg med et snuptag kan
hente mine allerede eksisterende formularer fra Access - så er jo
fri for at designe det samme en gang til i asp. Men er det
muligt?

En af miner formularer i access hedder indbetal. Kan jeg hente
hele denne inklusiv design og blot lave en response.write og så
vupti...?

mvh
/jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 15:38

"Jens R. Rasmussen" <Jens.R.Rasmussen@uni-c.dk> skrev
> Hej
>
> Jeg bruger access til at opbevare mine data. Fra mine asp-sider
> kan man både læse og skrive til mine tabeller i access.

Ja...
Læse = SELECT
Skrive = INSERT eller UPDATE

> [...]
> hente mine allerede eksisterende formularer fra Access - så er jo
> fri for at designe det samme en gang til i asp. Men er det

Du kan kopiere aspsiden, og anvende den til anden formular...

> En af miner formularer i access hedder indbetal. Kan jeg hente
> hele denne inklusiv design og blot lave en response.write og så
> vupti...?

Nej du kan ikke hente Formularer lavet i Access...
Der er det som hedder Sider(Access2003), som kan bruges online...

Bjarne