program til at identidentificere ram?
Fra : Per H

Dato : 25-10-09 09:46

go, morn

Findes der et program der kan fortælle hvad type ram der sidder i mit
bundkort?

problemet er at jeg efter signe har købt et 2GB DDR PC 3200

men der er intet på klistermærket der fortæller at det er et pc 3200

iøvrigt tæller den kun 1 Gb op, men det kan jo være bundkortet der
ikke kan klare mere pr, slot.

GA-8S649MF-FS Motherboard det er en Fujitsu Siemens

Der står i manualen at det det kan tage 2 Gb. men om det er total,
eller pr slot ved jeg ikke.

per

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-10-09 12:28

Den Sun, 25 Oct 2009 09:45:38 +0100 skrev Per H:

> Der står i manualen at det det kan tage 2 Gb. men om det er total,
> eller pr slot ved jeg ikke.

Det er helt sikkert i alt. 2 slot med 1 giga i hver.
Vi kan godt finde ud af at bytte.

--
Karl Erik.

Fra : Per H

Dato : 25-10-09 14:46

On 25 Oct 2009 11:27:41 GMT, Karl Erik Christensen
<none@none.invalid.com> wrote:

>Det er helt sikkert i alt. 2 slot med 1 giga i hver.
>Vi kan godt finde ud af at bytte.

har du 2x1 så har jeg 1x2

de skal bare kunne bruges i mit bundkort.

Jeg kan sende foto/ af mit 2 Gb.

pls mail

per

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-10-09 16:49

On Sun, 25 Oct 2009 09:45:38 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>GA-8S649MF-FS Motherboard det er en Fujitsu Siemens
>
>Der står i manualen at det det kan tage 2 Gb. men om det er total,

Det kan CPU-Z, men bundkortet skal kunne understøtte det.
Det kan hentes her:
http://www.cpuid.com/cpuz.phphttp://www.cpuid.com/cpuz.php

Jeg kan ikke lige finde et sted, hvor dit bundkort er beskrevet, men
samme version Gigabyte GA-8S649MF uden -FS understøtter 2 GB RAM, så
mon ikke også dit gør.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Per H

Dato : 25-10-09 20:15

On Sun, 25 Oct 2009 16:48:42 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Det kan CPU-Z, men bundkortet skal kunne understøtte det.
>Det kan hentes her:
>http://www.cpuid.com/cpuz.phphttp://www.cpuid.com/cpuz.php

Not found

>Jeg kan ikke lige finde et sted, hvor dit bundkort er beskrevet, men
>samme version Gigabyte GA-8S649MF uden -FS understøtter 2 GB RAM, så
>mon ikke også dit gør.

jo mit gør, men menes der pr bank ( der er 2)
eller menes der normalt ialt på bundkort.

per

Fra : Per H

Dato : 25-10-09 20:24

> [...]

>Jeg kan ikke lige finde et sted, hvor dit bundkort er beskrevet, men
>samme version Gigabyte GA-8S649MF uden -FS understøtter 2 GB RAM, så

Fant programmet cpu-z. og der hedder bundkortet GA-8S649MF
og ellers siger det mig ikke så meget.

per

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-10-09 08:27

On Sun, 25 Oct 2009 20:23:59 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Fant programmet cpu-z. og der hedder bundkortet GA-8S649MF
>og ellers siger det mig ikke så meget.

Under fanen "Memory" kan du se hvor meget RAM du har (bundkortet skal
understøtte størrelsen, ellers viser den hvormeget den har som den kan
bruge).

Under fanen "SPD" viser den hvad der sidder i de enkelte slot.

Men det ser ud til at dit kort understøtter max 1 GB kredse, så derfor
vildit kort kun vise der er 1 GB RAM i den ene port og ingen i den
anden.

Du skal derfor have byttet din 2 GB stik til 2 * 1 GB for at komme op
på de 2 GB RAM som kortet understøtter.

Fra : Per H

Dato : 26-10-09 17:31

On Mon, 26 Oct 2009 08:26:36 +0100, Poul Erik Lindaa

Jeps. takker for hjælpen, til alle,,

per

Fra : Brondola

Dato : 26-10-09 07:02

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> GA-8S649MF-FS Motherboard det er en Fujitsu Siemens
>
> Der står i manualen at det det kan tage 2 Gb. men om det er total,

https://www.pacificgeek.com/product.asp?id=48755&c=211&s=1047

Supporterer OP til 2GB ram dvs. 2x1GB

--
Venlig hilsen