Kan nogle genkende tid, steder eller perso~
Fra : Robert Piil

Dato : 25-10-09 21:29

Jeg har fået digitaliseret nogle gamle smalfilm, min far har gemt på
siden min farfar eller hans søster døde og efterlod dem. De fleste er
fra familien, så der kan jeg både sted og tidsfæste dem, men den sidste
er ikke rigtig til at greje, der er dog nogle kirker og andre ting der
gør at de burde kunne genkendes. Hjælp modtages meget gerne.

Lidt ved jeg. Bilen på filmen (en gammel Buick) er indregistreret i
Nordre Birk, Københavns Amt (A 7995). På et tidspunkt er der en del
mennesker der kommer ud af en dør, hvor skiltet siger: "Gutenberg
1440-1940 - Bogtryk udstilling." Ellers er jeg fuldstændig blank.

Der er to dele:
http://www.youtube.com/watch?v=-cq1VswBQ6A
http://www.youtube.com/watch?v=gMiSieCyZ3E

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-09 18:21

Robert Piil skrev:
> [...]
> mennesker der kommer ud af en dør, hvor skiltet siger: "Gutenberg
> 1440-1940 - Bogtryk udstilling." Ellers er jeg fuldstændig blank.

http://www.vangsgaards.dk/pdf/Katalog11.pdf
...på side 47 er udstillingen omtalt - ikke dybt, mend er er da lidt at
grave videre i..

Ellers ligner det jo en planding af bryllups- og sylvbryllupsfejring
(kan skjoldet i film 1 tydes på originalen?

I dk.fritid.jernbaner er der garanteret nørder, der kan identificere og
måske datere tog og station.

kirken i film 1 - et eller andet inden i mig foreslår Slangerup?
http://www.slangerupsogn.dk/

Fra : Robert Piil

Dato : 26-10-09 19:46

Gert Krabsen skrev:

> http://www.vangsgaards.dk/pdf/Katalog11.pdf
> ..på side 47 er udstillingen omtalt - ikke dybt, mend er er da lidt at
> grave videre i..

Tak, fandt du den via google - jeg synes ellers jeg har været nogle
søgninger igennem uden held.

> Ellers ligner det jo en planding af bryllups- og sylvbryllupsfejring
> (kan skjoldet i film 1 tydes på originalen?

Næe, det ligner et stort A i midten, men det kan være hvad som helst.

> I dk.fritid.jernbaner er der garanteret nørder, der kan identificere og
> måske datere tog og station.

Tak for forslaget.

> kirken i film 1 - et eller andet inden i mig foreslår Slangerup?
> http://www.slangerupsogn.dk/

Godt bud.

--
Robert Piil

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-09 20:22

Robert Piil skrev:

> Tak, fandt du den via google - jeg synes ellers jeg har været nogle
> søgninger igennem uden held.

jeg søgte såmænd på

bogtryk udstilling 1440-1940

så kommer der eet hit..

> Næe, det ligner et stort A i midten, men det kan være hvad som helst.

> Tak for forslaget.

Og der har jo allerede meldt sig een her i gruppen

Fra : Robert Piil

Dato : 26-10-09 20:18

Gert Krabsen skrev:

> jeg søgte såmænd på
>
> bogtryk udstilling 1440-1940
>

> så kommer der eet hit..

Argh. Jeg er overbevist om at jeg havde prøvet den søgning også - men
det har jeg jo nok ikke, selvom den ligger lige til højrebenet.

--
Robert Piil

Fra : thl

Dato : 26-10-09 18:27

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer ud af en dør, hvor skiltet siger: "Gutenberg 1440-1940 - Bogtryk
> udstilling." Ellers er jeg fuldstændig blank.

Toget er Slangerupbanens på Slangerup station.
Lokomotivet er et af banens B & W lokomotiver.
Kirken er Slangerup kirke.
Gadebillederne ligner Strandstræde over for kirken.

mvh
Thorbjørn

Fra : thl

Dato : 26-10-09 18:58

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lokomotivet er et af banens B & W lokomotiver.
> Kirken er Slangerup kirke.
> Gadebillederne ligner Strandstræde over for kirken.

Her er det kirken på den første film jeg mener.
mvh
Thorbjørn

Fra : Robert Piil

Dato : 26-10-09 19:47

thl skrev:

> Toget er Slangerupbanens på Slangerup station.
> Lokomotivet er et af banens B & W lokomotiver.
> Kirken er Slangerup kirke.
> Gadebillederne ligner Strandstræde over for kirken.

Mange tak. Du lyder helt sikker. Ved du om møllen på filmen findes
(eller har været der)?

--
Robert Piil

Fra : thl

Dato : 26-10-09 23:33

> Mange tak. Du lyder helt sikker. Ved du om møllen på filmen findes (eller
> har været der)?
>
> --
> Robert Piil

Det ser ud til at være denne

http://www.bi-lidt.dk/omtale/week_49_06.pdf

Den blev revet ned i 1974. men

http://kortlink.dk/kms/73v2

historiske kort 1925-1940 kan du finde den på

koordinaterne

North.: 6192997 East.: 698753 (UTM32)

mvh

Thorbjørn

Fra : Robert Piil

Dato : 27-10-09 10:06

thl skrev:

> [...]
>
> Den blev revet ned i 1974. men
>
> på http://kortlink.dk/kms/73v2
>
> historiske kort 1925-1940 kan du finde den på

Det er simpelthen genialt. Mange tak!

--
Robert Piil

Fra : thl