Loope msg.addrecipient
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 22-10-09 16:30

Jeg har et jmail script, der sender en mail til et antal adresser, når der
bliver ændret noget på en given side.

Det har tidligere fungeret med at jeg i jmail scriptet har skrevet:

msg.addrecipient "mail1", "Navn"
msg.addrecipient "mail2", "Navn"
Osv.

Dvs. jeg skulle ind og rette i kildekoden på asp siden hver gang der blev
ændret en adresse.

Nu har jeg alle adresser i en MS-Access database og det VILLE jo være
lettere, hvis de bare blev hevet derfra hver gang.

Her er en kodesnip:

Do while not medlememail.eof

mail = medlememail("email")
navn = medlememail("Navn")

msg.AddRecipient "mail", "navn" <-- Hvad skal jeg skrive her?
medlememail.MoveNext
Loop

msg.Subject = "ændring"

Jeg kan bare ikke hitte ud af syntaksen. Jeg kan sagtens finde ud af at
gennemløbe databasen og alt det der, men at få det til at virke med
addrecipient er en anden sag.

Håber på en håndsrækning.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 22-10-09 21:42

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> [...]
>
> mail = medlememail("email")
> navn = medlememail("Navn")
>
> msg.AddRecipient "mail", "navn" <-- Hvad skal jeg skrive her?

Du skal blot fjerne anførselstegnene.
Uden anførselstegn er navn en variabel, der f.ex. indeholder Jens Hansen

MEN MEN MEN!!!

Du spreder alle modtagernes email til de andre, hvilket faktisk er ulovligt!

Se f.ex.
http://www.version2.dk/artikel/12587-gymnasium-kendte-ikke-bcc-knap-laekkede-466-mailadresser-paa-foraeldre

I stedet for
msg.AddRecipient "mail", "navn"
brug
msg.AddRecipientBCC mail, navn

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-10-09 03:13

Leif Neland wrote:

> MEN MEN MEN!!!
>
> Du spreder alle modtagernes email til de andre, hvilket faktisk er
> [...]

Han skal nok lige have en enkelt 'AddRecipient', evt. til sig selv, ellers
tror jeg jmail brokker sig (måske).

Stig Johansen

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 23-10-09 09:38

Leif Neland wrote:

> Du skal blot fjerne anførselstegnene.
> Uden anførselstegn er navn en variabel, der f.ex. indeholder Jens
> Hansen
Var det virkelig alt?? Nogle gange er det så simpelt, at det er svært.

> MEN MEN MEN!!!
>
> Du spreder alle modtagernes email til de andre, hvilket faktisk er
> ulovligt!
DET var jeg ikke klar over og det tror jeg faktisk ikke der er mange der er
....Nu er det en privat side for en lukket kreds på ca. 40 personer, der alle
kender hinanden, så i dette tilfælde er det nok ikke så vigtigt.

Jeg takker mange gange.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 23-10-09 12:45

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:4ae16bad$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> DET var jeg ikke klar over og det tror jeg faktisk ikke der er mange der
> er ...Nu er det en privat side for en lukket kreds på ca. 40 personer, der
> alle kender hinanden, så i dette tilfælde er det nok ikke så vigtigt.

Men hvis du gør det rigtigt nu, så gør du det forhåbentlig også når det
betyder noget

Jeg ville bare sprede budskabet: Brug BCC til mailinglister, hvis du ikke
bruger et rigtigt program.

Leif