Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at lave (land)kort med grafik
Fra : www.lindkold.dk

Dato : 22-10-09 04:20

Jeg leder efter et par muligheder for at finde et (forholdsvis)
simpelt program hvor man kan tage udsnit af verdenskort og derefter
selv tilføje grafik eller kommentarer eller lign.
Kortene skal bruges til artikler om forskellige landes historier/
befolkningsgrupper etc. så det skal være muligt at tegne fx. nye
landegrænser eller markere områder i landene i forskellige farver.
Kortene skal ikke være interaktive, man bare vedlægges som billede som
et supplement til artiklerne.

Jeg er udemærket klar over at Photoshop (og lign.
billedbehandlingsprogrammer) kan lave dette, men for det første skal
man selv ud og finde et kort over landområdet man kan bruge til at
arbejde på, og desuden er sådanne programmer lidt for avancerede til
denne bruger.

Er der nogen af jer der kender programmer der kan lave sådanne
landkort?

På forhånd tak (og håber jeg ramte den rigtige gruppe)

Lindkold,
Billig hjemmeside:
http://www.lindkold.dk/

Fra : Max

Dato : 22-10-09 15:15

Hej

> Er der nogen af jer der kender programmer der kan lave sådanne
> landkort?

Publisher kan simpelt lave den slags.

--
Mvh Max

Fra : www.lindkold.dk

Dato : 23-10-09 01:32

> Publisher kan simpelt lave den slags.
>
> --
> Mvh Max

OK - kender du det godt nok til at bedømme hvor svært det er at komme
i gang med ift. fx. PS, AI etc. Jeg har aldrig selv brugt Publisher så
jeg kender slet ikke til brugen af det.

Lindkold,
Billig hjemmeside:
http://www.lindkold.dk/

Fra : Max

Dato : 23-10-09 10:25

Hej

> OK - kender du det godt nok til at bedømme hvor svært det er at komme
> i gang med ift. fx. PS, AI etc. Jeg har aldrig selv brugt Publisher så
> jeg kender slet ikke til brugen af det.

Jeg bruger både PS og AI og umidelbbart er Publisher noget simplere
at arbejde med, der er naturligvis ikke så mange muligheder som i de
andre programmer, men det er jo naturligt.

--
Mvh Max

Fra : www.lindkold.dk

Dato : 23-10-09 09:22

> [...]
> at arbejde med, der er naturligvis ikke så mange muligheder som i de
> andre programmer, men det er jo naturligt.

OK - Kigger på det. Tak for hjælpen..

Lindkold,
Billig hjemmeside:
http://www.lindkold.dk/

Fra : Jan Smed

Dato : 02-11-09 06:24

www.lindkold.dk wrote:

> Er der nogen af jer der kender programmer der kan lave sådanne
> landkort?

Hvad med Google Earth screenshots?