Lightbox 2.04 script til at vise billeder ~
Fra : moso97ad

Dato : 17-10-09 23:54

Hej,

Jeg har lavet følgende webside http://www.kamillaruus.dk/galleri, hvor
jeg har benyttet Lightbox 2.04. Meningen med scriptet er, at man skal
klikke på et thumbnail, og så vises billedet i stor størrelse med
mulighed for at klikke videre i galleriet.

Jeg har nu testet siden i IE 8 og Mozilla Firefox 3.0.10, men når jeg
klikker på et af de små thumbnails, så får jeg kun en hvid boks op med
et loading ikon. Det store billede vises aldrig.

Er der nogen som har prøvet Lightbox scriptet, og kan komme med en
løsning på mit problem.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Morten

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-10-09 08:56

moso97ad skrev:
> [...]
> et loading ikon. Det store billede vises aldrig.
>
> Er der nogen som har prøvet Lightbox scriptet, og kan komme med en

Det har ikke noget med Lightbox at gøre, det er
stien til det billede, der skal indlæses, der er
forkert.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : moso97ad

Dato : 18-10-09 11:11

On 18 Okt., 09:56, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Det har ikke noget med Lightbox at gøre, det er
> stien til det billede, der skal indlæses, der er
> forkert.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign:http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets:http://webdesign101.dk/cssbog/
> .

Jeg kan ikke lige se, at url til billedet skulle være forkert, men man
kan jo stirre sig blind på den slags. De store galleri billeder er
gemt på serveren i stien img/galleri/ og de små thumbnails i img/
thumbnails.

Fra : moso97ad

Dato : 18-10-09 11:32

On 18 Okt., 19:10, moso97ad <nyhuseve...@gmail.com> wrote:

> [...]
> gemt på serveren i stien img/galleri/ og de små thumbnails i img/
> thumbnails.- Skjul tekst i anførselstegn -

Har nu også prøvet at ændre stien til billederne, så de ligger i en
mappe kaldet images/. Det virker heller ikke.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-10-09 21:24

moso97ad skrev:

> Har nu også prøvet at ændre stien til billederne, så de ligger i en
> mappe kaldet images/. Det virker heller ikke.
En sikker test er at prøve at indlæse det store billede
i browseren, for eksempel:
http://www.kamillaruus.dk/images/facehugger.jpg

Det virkede ikke før og det virker ikke
nu.

Der kan være flere forklaringer:
1. Du har ikke uploadet billederne
2. Du har gemt billederne som
..JPG billeder. En Unix webserver
skelner mellem store og må bogstaver.

I øvrigt er det link, du har sendt, ikke
korrekt - det skal være
http://www.kamillaruus.dk/galleri.html

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : N/A

Dato : 18-10-09 21:24

Fra : moso97ad

Dato : 19-10-09 01:35

On 18 Okt., 22:24, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> En sikker test er at prøve at indlæse det store billede
> [...]

Det med store og små bogstaver har jeg slet ikke skænket en tanke, det
kan være forklaringen. Det vil jeg prøve at ændre.

> I øvrigt er det link, du har sendt, ikke
> korrekt - det skal værehttp://www.kamillaruus.dk/galleri.html

Korrekt! Det var en fejl fra min side

Iøvrigt tak for din hjælpsomhed.

Mvh.
Morten

Fra : moso97ad

Dato : 19-10-09 02:11

Hej Jørgen,

Det virker nu på det første billed "Facehugger" i IE 7 på arbejdet.
Resten vil jeg tilrettte senere derhjemme. Det var pga. de store og
små bogstaver, som du nævnte.

Mvh.
Morten