Ledvogterhus ved Lundbro når Skive
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 22:15

Hej

Mon der her skulle være nogen som ligger inde med billeder af/fra/omkring
ledvogterhuset
i Lundbro ved Skive ?

Har endnu ikke været på "lokalen" med samme forespørgsel, men regner med at
vende fordi
når tiden tillader det ;) Men kunne jeg nu slå genvej herinde, ville det jo
være super :)

Mvh

Thomas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-10-09 23:14

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vende fordi
> når tiden tillader det ;) Men kunne jeg nu slå genvej herinde, ville det
Jeg tror såmænd, at huset ligger der endnu, prøv at køre forbi.
Mvh.Bodil.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-10-09 11:07

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev Mon, 19
Oct 2009 00:13:59 +0200

>Jeg tror såmænd, at huset ligger der endnu, prøv at køre forbi.
>Mvh.Bodil.

Mon ikke det er det hus her (jernbanen er vist blevet flyttet siden
vogterhuset var i brug):
http://www.findvej.dk/?latitude=56.56381&longitude=8.99932&zoom=16&maptype=2

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-10-09 11:44

Arne Feldborg skrev:

> Mon ikke det er det hus her (jernbanen er vist blevet flyttet
> siden vogterhuset var i brug):
> http://www.findvej.dk/?latitude=56.56381&longitude=8.99932&zoom=16&maptype=2

Den sydlige linjeføring ses faktisk ret tydeligt. Den er
i dag en sti, som går over en bro over Karup å og
videre i en pæn bue ind mod Skive.

Kilder: Geodætisk Generalstabskort 1:100000, 1948
samt Google Earth.

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 18:24

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Den sydlige linjeføring ses faktisk ret tydeligt. Den er
> i dag en sti, som går over en bro over Karup å og
> videre i en pæn bue ind mod Skive.

Netop broen blev i øvrigt skiftet ud her sidste år, mener jeg det var.
Så nu er den gamle bro fra banens tid væk, og erstattet af en ny stålbro.

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 18:21

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:4adb9335$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg tror såmænd, at huset ligger der endnu, prøv at køre forbi.

Nej, ledvogterhuset er i dag revet ned.
Det blev det vist ifb. med noget vejudvidelse eller noget.
Det hus som ses på det luftfoto som linkes til nede i denne tråd er IKKE
ledvogterhuset.
Selvom det godt nok ligger som om det kunne have været.

Mvh

Thomas