Forfalsket fødselsanmeldelse?
Fra : Toke Nørby

Dato : 17-10-09 20:45

Kære venner,

Kan jeg få jer til at tage et kig på denne fødselsanmeldelse, som jeg
ikke er helt tryg ved, da der er nogle forhold, jeg ikke kan
gennemskue:

http://www.stamps.dk/ItemDetail.asp?ItemID=72058

Som I kan se drejer det sig om en fødselsanmeldelse for en 51 cm lang
dreng, der kun vejer 750 g (han må kunne bruges som dirk!)

Der findes ingen Nørreballe ved Hoptrup Sønderjylland? Men faderen er
stationsmester Otto Vustn (?) Hvor kan jeg finde ham?

Jordemoderen ser ikke ud til at give noget hit på Google, så jeg har
på fornemmelsen, at det er en gang fis - kan nogen identificere de
nævnte personer?

På forhånd tak for hjælp
Mvh Toke

--
Posthistorikere / slægtsforskere: Bogen
om 4300 danske postfolk 1624-1927:

Fra : CC

Dato : 17-10-09 22:38

"Toke Nørby" skrev i meddelelsen ..
> [...]
>
> Jordemoderen ser ikke ud til at give noget hit på Google, så jeg har
> på fornemmelsen, at det er en gang fis - kan nogen identificere de

Ikke umiddelbart, men du kan jo kontakte Rigshospitalet, og hører om Paula
Eriksson "Over jordmoder" var ansat i 1965.
Alternativt kan du jo kontakte DSB og hører om overstationmester ... var
ansat i 1965.
Jeg tror mere på, at den er galt udfyldt således, at det ikke er moderens
faste bopæl, der er udfyldt, men moderen fødstested.

Fra : Henning Christensen

Dato : 18-10-09 11:01

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror mere på, at den er galt udfyldt således, at det ikke er moderens
> faste bopæl, der er udfyldt, men moderen fødstested.

Der findes dog et Sønderballe i nærheden. Kan det være en høre/skrivefejl?

Mvh,
Henning Christensen

Fra : hl

Dato : 18-10-09 16:02

"Henning Christensen" <henning-c@privat.dk> skrev i meddelelsen
> "CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes dog et Sønderballe i nærheden. Kan det være en høre/skrivefejl?
>
> Mvh,
> Henning Christensen

Det er altså ikke sandsynligt at en "abort" på 750 g ville ha' været
levedygtig i 1965, vel?
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 18-10-09 20:36

"hl" <Ingen_mail@adresse.eu> wrote:

>"Henning Christensen" <henning-c@privat.dk> skrev i meddelelsen
...snip

Næppe, den er for dum, syntes jeg. En fødselsanmeldelse skal jo være
ret præcis.

>Det er altså ikke sandsynligt at en "abort" på 750 g ville ha' været
>levedygtig i 1965, vel?
>Henning

Jeg ved ikke, om man kunne klare et kuvøsebarn på den vægt, men fyren
angives at være 51 cm! Det er umuligt at tro på, når jeg ser på mine
to lodder 250 og 500 grams ditto.

Jeg har nu spurgt jernbanemuseet og jordemoderforeningen, så må vi se,
hvad det bringer
Mvh Toke

Fra : hl

Dato : 19-10-09 15:08

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> to lodder 250 og 500 grams ditto.
>
> Jeg har nu spurgt jernbanemuseet og jordemoderforeningen, så må vi se,

Det har du ret , der er en uforklarlig divergens mellem vægt og længde.
Håber du fortæller os hvad det ender med. *S*
H.

Fra : KHH

Dato : 20-10-09 08:48

Nørreballe findes i Feldsted sogn, Lundtoft herred