Javascript vises ikke ens i Firefox, Safar~
Fra : Hans Andersen

Dato : 17-10-09 14:23

Jeg er ved at lave en hjemmeside - ligger på
www.alhagrafisk.dk/mso/index-mso.php - hvor jeg har brugt et
javaskrift (tyvstjålet et eller andet sted!!) til at skifte
billede i fanerne.
Det virker i Firefox men ikke i Safari på min mac og ikke i IE på
min pc.
Er der en som kan give mig løsningen på problemet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-09 01:53

Dit billede har ikke en name attribut som scriptet forventer. Enten
tilføj en sådan eller brug document.getelementbyid(Navn). Det sidste
er det bedste, da det er mere robust.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-10-09 09:44

Den 17-10-2009, skrev Hans Andersen:
> [...]
> min pc.
> Er der en som kan give mig løsningen på problemet?

javascript hører til i headeren, ikke midt i koden. Specielt den slags
der er tale om her, som ikke har indflydelse på indholdet når siden
hentes.

function skiftBillede(Navn,Endelse) {
document.getElementById( Navn).src = Endelse + '.src';
}

Du kreerer en hover effekt med javascript.
Det er væsentligt nemmere med CSS.
Se evt. Jørgen Farum Jensens sider http://webdesign101.dk

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Hans Andersen

Dato : 18-10-09 15:56

Tak for tipset.
Jeg er meget ny inden for dette felt, så alt modtages med kyshånd.
Jeg kan godt se at Jørgen Farum Jensen måde at gøre det på er noget
smartere.
mvh
Hans

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-10-09 12:22

Hans Andersen skrev:
> [...]
> min pc.
> Er der en som kan give mig løsningen på problemet?

Hej Hans

Der er en del fejl i javacsriptet:

Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0;
Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ;
SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET
CLR 3.0.30729; OfficeLiveConnector.1.4; OfficeLivePatch.1.3)
Tidsstempling: Sun, 18 Oct 2009 11:20:19 UTC

Meddelelse: 'document[...]' er null eller ikke et objekt
Linje: 131
Tegn: 2
Kode: 0
URI: http://www.alhagrafisk.dk/mso/nyheder-mso.php

[...]

Prøv at rette disse og se,om det ændrer noget.

Mvh. Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-09 12:56

Det er samme fejl hele tiden. Se i mit tidligere svar hvorfor det
kommer.

Regards Jens Peter Karlsen.