Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til vejskilte
Fra : Jan Andersen

Dato : 15-10-09 14:02

Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en del skilte med vejnavne,
findes der mon et, gerne gratis, program, som kan gøre dette i et snuptag.
Det skal understøtte Æ, Ø, Å
Gerne noget i stil med dette: http://www.streetsigngenerator.com/ bare ikke
et online program.

Mvh
Jan

Fra : Rado

Dato : 15-10-09 18:26

On Thu, 15 Oct 2009 15:01:39 +0200, "Jan Andersen" <ingenmail@nej.dk>
wrote:

>Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en del skilte med vejnavne,
>findes der mon et, gerne gratis, program, som kan gøre dette i et snuptag.
> [...]

Er let at lave i et vektor program, f.ex. Inkscape der er gratis:

http://inkscape.org

Her er en Flash video der viser hvordan:

http://miscfiles.net/tutorials/inkscape/lavskilt

Skal du lave mange kan du blot gruppere selve skiltet inden du sætter
tekst på, og så bruge kopier>indsæt til at lave kopier med som du så
sætter tekst på.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Jan Andersen

Dato : 16-10-09 17:51

> [...]
>

> --
> Rado
>

> Demokrati: To ulve og et får der stemmer om

Perfekt.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jan