Hvor boede smeden i Ejersted
Fra : FIEL

Dato : 13-10-09 15:03

Hej gruppe

Jeg er helt ny med at forske i slægten, men har dog ved hjælp af kirkebøger,
folketællinger og matrikelkort på nettet fundet frem til hvor min oldefar,
der var smed i Faarup ved Saltum havde sin smedie..

Jeg har fundet alle data (næsten) på min tipoldefar, der var smed i
Ejersted, Saltum sogn, Hvetbo herred, Hjørring amt fra ca. 1841 til 1872.

Hvordan finder jeg nu lige ud af hvor han boede.

Det er lidt vigtigt for os, fordi vi netop kører gennem Ejersted for at
komme til vort sommerhus.

Med venlig hisen

Leif B.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-10-09 15:36

FIEL wrote:
> [...]
>
> Hvordan finder jeg nu lige ud af hvor han boede.
>
> Det er lidt vigtigt for os, fordi vi netop kører gennem Ejersted for at

I would visit the reading room at http://www.kms.dk/

menu >> mest til fritid >> Slægtsforskning >> Danmark - Før og nu
Funktionen viser høje målebordsblade fra perioden 1842-99
og 4-cm kortene fra 1986-97 i et og sammen vindue.

Hugh W

Fra : FIEL

Dato : 13-10-09 22:36

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Funktionen viser høje målebordsblade fra perioden 1842-99
> og 4-cm kortene fra 1986-97 i et og sammen vindue.

Tak for tipset, Hugh. Det var på den måde jeg fandt smedien i Faarup,
hjulpet godt af et matrikkelnummer i en folketælling.

Samme metode hjalp mig desværre ikke i Ejersted

mvh/Leif B.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-10-09 14:42

FIEL wrote:
> [...]
> hjulpet godt af et matrikkelnummer i en folketælling.
>
> Samme metode hjalp mig desværre ikke i Ejersted

I enjoyed looking at original maps
I was searching for a Nøregaard

regards

Hugh W