Hjælp til clipping funktion
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-10-09 17:25

Jeg er i færd med at modernisere en clipping funktion,
jeg mener /har/ fungeret for en del år siden.

http://webdesign101.dk/www/javascript/clipping2.html

Funktionen fejler i linje 29 ved det andet funktionskald
(Klip med funktionen). Jeg ikke lige se at der skulle være
nogetindlysende forkert, men jeg er altså heller ikke nogen
ørn til det her...

Scriptet er indlejret på siden.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-10-09 19:14

Efter mange tanker skrev Jørgen Farum Jensen:
> [...]
> (Klip med funktionen). Jeg ikke lige se at der skulle være
> nogetindlysende forkert, men jeg er altså heller ikke nogen ørn til det

Prøv at bytte
var clipv = objekt.clip.split("rect(")[1].split(")")[0].split("px")
med
var clipv = objekt.clip.split("rect(")[1].split(")")[0].split(",");
-
i linie 13, og tilsvarende i linie 21
når du splitter på "px", får elemnter med index > 0, et komma i første
position, og ParseInt leverer et forkert resultat (NaN).
split efter komma, giver godt nok et "px" i slutningen af strengen, men
det bliver fjernet af parseInt, der returnerer det det kan finde før
fejlen - hvilket vist er det du vil.

var clipv = object.clip.substring( 5, object.clip.length-2).split(
',');
er måske lidt mere overskueligt, og skulle vist gøre nogenlunde det
samme... ( ikke testet).

Birger
Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-10-09 19:33

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> (Klip med funktionen). Jeg ikke lige se at der skulle være
> nogetindlysende forkert, men jeg er altså heller ikke nogen

Fandt lige den her stump på nettet:
var currClip = document.defaultView.getComputedStyle(myDiv,
"").getPropertyValue("clip");
clipValues = currClip.slice(5, -3).replace(/px,/g, "").split(" ");
clipTop = clipValues[0] - 0;
clipRight = clipValues[1] - 0;
clipBottom = clipValues[2] - 0;
clipLeft = clipValues[3] - 0;
newClip = "rect(" + clipTop + "px, " + (clipRight + 5) + "px, " +
clipBottom + "px, " + (clipLeft + 5) + "px)"

(hold øje med linieskift).

Den må du kunne bygge ind i din 'med' funktion.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-10-09 05:59

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg er i færd med at modernisere en clipping funktion,
> jeg mener /har/ fungeret for en del år siden.

Fik lige den underlige ide at prøve i IE6, og der virker den, så måske er
det det, du tænker på.

Jeg har rettet lidt i dit script ud fra det jeg skrev tidligere, og nu
virker det også i min FF:
http://w-o-p-r.dk/test/jfm.clipping2.html

Det er sådan set kun een linie under funktionen clipValues (linie 14 hos
mig).
Jeg fjernede også this. i linie 30, da jeg ikke rigtig er klar over hvad det
skulle der.