Billedskift
Fra : Glen Lærkholm Jensen

Dato : 02-10-09 08:21

Hey

Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv, hvor jeg
skal have malerier, der skal være galleri, men for at der kommer
lidt dynamik i den vil jeg gerne have et område hvor der konstant
skifter mellem mine malerier ligesom på siden:

http://www.roskildekat-gym.dk/sw1702.asp

Jeg er ikke skarp til at kode osv, og bruger sørgeligt nok
WYSIWYG editor, til at hjælpe mig på vej, hvor jeg så senere vil
prøve at klare mig mere uden den.

Men er der nogen der kan koden til en effekt som den der er på
den overstående hjemmeside.

Jeg har været inde og kigge på kildekoderne, men kan ikke helt
finde rundt i hvad der hører til hvad, for mener der er noget med
at scriptne skal være i head, mens kodningen til billederne skal
være i body / tabellen.

Jeg vil være meget glad hvis der er nogen der kan hjælpe mig, jeg
har set inde på det her forum spørgsmål, men har prøvet mig frem
ud fra de instrukser, og har ikke kunne få det til at virke 100%

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-10-09 09:01

Glen Lærkholm Jensen <laerkholm@msn.com> skrev :

>http://www.roskildekat-gym.dk/sw1702.asp

>Men er der nogen der kan koden til en effekt som den der er på
>den overstående hjemmeside.

Det er lavet i Flash (hvad du meget nemt kan se ved at
højreklikke på billedet).

Du kan måske finde noget brugbart på
http://dynamicdrive.com/dynamicindex14/index.html

Måske en af dem på
http://dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-10-09 11:05

Glen Lærkholm Jensen wrote:

> [...]
> lidt dynamik i den vil jeg gerne have et område hvor der konstant
> skifter mellem mine malerier ligesom på siden:

Kig efter Tigra fader, der kan du nok finde lidt inspiration, hvis du vil
lave fading effekter.

Jeg har downloadet det, og lagt en kopi ud her:
<http://w-o-p-r.dk/test/tigra_fader/sample1/>

Stig Johansen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-10-09 13:14

Glen Lærkholm Jensen skrev:
> [...]
> har set inde på det her forum spørgsmål, men har prøvet mig frem
> ud fra de instrukser, og har ikke kunne få det til at virke 100%

Du kan måske bruge denne lille tutorial:
http://webdesign101.dk/showcase/adrotator/

Jørgen Farum Jensen
..