Solgården og Solgårdsparken Strøby Egede
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-10-09 09:04

I søndags kørte vi gennem Strøby Egede og så
noget der lignede en balustrade med fire store
ørnefigurer stående nede på jorden. Kan det passe
at det er dem der har siddet oppe på tårnet af
Solgården?

Jeg gætter på at det er den firkant, der ses på
dette googlekort (Stevnsvej 26):

<
http://maps.google.dk/maps?hl=da&um=1&q=Solg%C3%A5rden%2C%20Stevnsvej%2026%20str%C3%B8by%20egede&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Historien om huset og parken kan læses her:
http://www.solgaardsparken.dk/historie/
[citat]:
Solgården, Stevnsvej 26, blev bygget i 1904 af
skuespilsforfatterinde Karen Bramson. Det oprindelige
hus var på ca. 220 kvadratmeter i grundplan og blev
opført som det man kalder en strandvejsvilla. [...]

Det jeg vil spørge om, er om der er nogen der har
et bedre (evt. nyere) billede af Solgården med
ørnebalustraden oppe i tårnet, end det der ses
på hjemmesiden.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 11-10-09 09:53

"Herluf Holdt, 3140" skrev bl.a.:
> [...]
> noget der lignede en balustrade med fire store
> ørnefigurer stående nede på jorden. Kan det passe
> at det er dem der har siddet oppe på tårnet af

Ifølge denne Stevnsguide skulle det være en tro kopi af den terrasse, som
var øverst på bygningen.
http://www.e-pages.dk/feriepartnersydsjaelland/3/34
Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-10-09 10:08

Svend-Erik Lindberg skrev:

> Ifølge denne Stevnsguide skulle det være en tro kopi af den
> terrasse, som var øverst på bygningen.
> http://www.e-pages.dk/feriepartnersydsjaelland/3/34

Mange tak!

Så fik jeg også sat et årstal på Solgårdens nedrivning, 1987.

--
Herluf :·)