Andet multimedie
bentjuul 3670
Håndscanner
Fra : Infinity

Dato : 03-08-09 21:38

Findes der stadig håndscannere ?

Jeg skal scanne nogle sider i en bog og ryggen må ikke knækkes for så falder
siderne ud, og så tænkte jeg på sådan en håndscanner med 5-10 cm hoved og så
kunne jeg scanne siden over 2-4 gange og sætte billederne sammen.

Nogen der kender noget til det og evt kan anbefale en håndscanner eller en
flatbed der scanner til få mm fra kanten.

Pft
--
/Infinity

Fra : Erik Andersen

Dato : 03-08-09 22:21

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nogen der kender noget til det og evt kan anbefale en håndscanner eller en
> flatbed der scanner til få mm fra kanten.

Kan du ikke bare tage et billede af siderne med et godt/rimeligt godt
digitalkamera?
Det vil være betydeligt lettere at rette sådan et billede op end at kanne
det i strimler.
Det er forbavsende hvad sådan et kamera kan gøre i vore dage.

Er det bare for at de kan læses eller skal det være et supergodt resultat?

Mvh Erik

Fra : Rado

Dato : 03-08-09 22:52

On Mon, 3 Aug 2009 23:20:50 +0200, "Erik Andersen"
<erik-andersen@tdcadsl.dk> wrote:

>Kan du ikke bare tage et billede af siderne med et godt/rimeligt godt
>digitalkamera?

Det er også en mulighed - OmniPage har for nylig fået en feature der
gør det let at lave OCR på fotograferet tekst.

"Digital camera 3DC technology
Accurately capture text anywhere with your digital camera thanks to
advanced technology that automatically corrects for three-dimensional
distortion."

http://nuance.com/imaging/omnipage/omnipage-standard.asp

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Rado

Dato : 03-08-09 22:41

On Mon, 3 Aug 2009 22:37:46 +0200, "Infinity" <Infinity@mail.dk>
wrote:

> [...]
>siderne ud, og så tænkte jeg på sådan en håndscanner med 5-10 cm hoved og så
>kunne jeg scanne siden over 2-4 gange og sætte billederne sammen.

Hvis du har en gammel Windows 98 maskine med ISA stik så har jeg en
liggende du kan få meget billigt.

Fra : Infinity

Dato : 05-08-09 21:51

Infinity wrote:
> [...]
> Nogen der kender noget til det og evt kan anbefale en håndscanner
> eller en flatbed der scanner til få mm fra kanten.

Tak for forslagne!
Jeg har lånt en Genius håndscanner og med lidt besvær er den kommet til at
virke!
--
/Infinity