Andet multimedie
Hyperlink og understregning i InDesign CS4~
Fra : Erik Andersen

Dato : 28-07-09 14:19

Jeg sidder og bikser med en større mængde tekst jeg har kopieret fra et
word-dokument til InDesign CS4.
Nu viser det sig at der i teksten er en del understregninger og
emailadresser (hyperlink), som jeg ikke lige var opmærksom på.
Dem vil jeg gerne have fjernet!
Jeg er overbevist om, at jeg på et tidspunkt fandt en dialogboks eller lign.
hvor jeg kunne fjerne understregning, men den kan jeg ikke finde mere.
Jeg har så fundet ctrl + shift + U, som sætter understregning/fjerner den,
MEN der optræder stadig en kasse rundt om teksten efterladt fra hyperlinket,
som stammer fra Word. Hvordan fjerner jeg den?
Desuden har Word efterladt en hel del mere eller mindre skjult formattering,
som dukker op de særeste steder.

Er der nogle steder der beskriver mysterierne fra Word? - eller er det bare
mig der ikke har læst ordentligt på lektien?

mvh Erik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-09 18:36

Erik Andersen skrev:

> MEN der optræder stadig en kasse rundt om teksten efterladt fra
> hyperlinket, som stammer fra Word. Hvordan fjerner jeg den?

Prøv et kig i Hyperlinks-paletten (Window > Interactive > Hyperlinks).
Man kan nok også bruge 'Find/Change'-funktionen i Edit-menuen, men det
er nok lige så hurtigt at fjerne alle links i Hyperlinks-paletten.

> [...]
>
> Er der nogle steder der beskriver mysterierne fra Word? - eller
> er det bare mig der ikke har læst ordentligt på lektien?

En god idé, når man indsætter et Word-dokument med Ctrl/Æble + D (eller
faktisk i det hele taget, når man indsætter noget i InDesign) er, at
sætte et flueben i feltet 'Show Import Options'. Du sætter det i den
dialogboks, som kommer frem, når du har trykket Ctrl/Æble + D.

Hvis man har det flueben sat og man f.eks. indsætter et Word-dokument,
så får man rig mulighed for at bestemme, hvad der skal tages med og
hvad der ikke skal tages med fra Word-dokumentet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Andersen

Dato : 28-07-09 21:56

> [...]
> så får man rig mulighed for at bestemme, hvad der skal tages med og
> hvad der ikke skal tages med fra Word-dokumentet.

Tak Madsen for et altid godt og informativt svar, som kan bruges.
Det var en stor hjælp.
Mvh Erik