tydning i kirkebog
Fra : Margit Olsen

Dato : 08-10-09 15:31

Jeg vil være meget glad hvis nogen vil tyde hvad forældrene til Caroline
Florentine hedder i Trinitatis kirkebog født 15/11-1812 døbt 23/5-1813. Står
som nr. 163. Hun er vaccineret den 24/7-1818. Er der noget sted man kan
finde en vaccination? Jeg har fundet det på Arkivalieronline.dk.

Hendes konfirmation er i Vor Frelser sogn den 13/10-1833. Der står, som jeg
kan se, hendes far som Matros Hans Albertsen.

Jeg har i flere år ledt efter Carolines fars og mors vielse. Og i
folketællingerne har jeg heller ikke kunne finde noget.

På forhånd tak
Mvh M. Olsen

Fra : Henning Christensen

Dato : 08-10-09 17:08

Hej Margit Olsen!

Jeg har fundet Caroline Florentines fødsel i KB Trinitatis F 1811 - 1813,
opslag 48. Nr. 2 fra oven i højre side af bogen.
Heraf fremgår det, at hun er døbt d. 23 Maj 1813, og at forældrene er Hans
Albertsen, Matros i Borgergade No. 142. og H(ustru). Marie Berg ? ?.
Caroline Florentine fød 15. November 1812, og Giordem (Jordemoder) Madm.
Lassen.

Venlig hilsen
Henning Christensen