Böhmen
Fra : Lotte Brændegaard Hv~

Dato : 07-10-09 14:07

Er der nogle der har en idé om hvordan jeg kan komme videre med at
finde slægtninge i Böhmen (det nuværende Tjekiet) ?

Jeg har dog været heldig at få fat i nogle 'Ahnentafel' tilbage til ca
1850, men derfra kan jeg ikke komme videre.

Mvh.
Lotte

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 07-10-09 22:26

For 10 år siden havde jeg gode resultater med arkivet i Prag, som henviste
til et lokalarkiv i nærheden af Dobruska, som ligger i den østlige del af
Böhmen. Navnet på lokal arkivet har jeg glemt og det var heller ikke helt
gratis ($)
Prag arkivet:
http://nacr.cz/eindex.htm
mvh. Lars

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-10-09 18:18

Du kan få lov at læse kirkebøger fra hele verden, efter foregående
bestilling naturligvis, hvis du indfinder dig på et af de slægtshistoriske
centre, som
Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige driver.
Du kan finde en liste over dem her:

http://www.familysearch.org/eng/library/FHC/frameset_fhc.asp

Mvh. Bodil.