Faderskabssag
Fra : Ukendt

Dato : 29-09-09 05:52

Hvis jeg ønsker at rejse en faderskabssag, vil min mor da blive orienteret
herom?

Min far er død, og var aldrig gift med min mor og jeg har aldrig kendt ham,
men ønsker nu at få flere oplysninger om ham, end jeg kan få via
Folkeregister og kirkebøger.

Mvh Jørgen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-09-09 15:25

"Jørgen F." <ingen mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min far er død, og var aldrig gift med min mor og jeg har aldrig kendt
> ham, men ønsker nu at få flere oplysninger om ham, end jeg kan få via

Mon ikke? Hvad vil du bruge det til - du kan jo ikke lave DNA - test, nu
hvor
han er død og borte?

Mvh:Bodil.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 12:48

Bodil Grove Christensen wrote:
> Mon ikke? Hvad vil du bruge det til - du kan jo ikke lave DNA - test,
> nu hvor
> han er død og borte?

Ifølge Landsarkivet for Nørrejylland, så kan man få adgang til flere
oplysninger end man kan på Folkeregisteret, hvis man ansøger om en
faderskabssag.

/Jørgen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-10-09 18:14

> Ifølge Landsarkivet for Nørrejylland, så kan man få adgang til flere
> oplysninger end man kan på Folkeregisteret, hvis man ansøger om en
> faderskabssag.

Helt enig - der ligger givetvis en politisag på det, men at rejse en
faderskabssag nu
virker underligt. Hvis der er en politisag, mener jeg nu også, at der har
været rejst en
faderskabssag.

Du har stadig ikke svaret, hvad du vil bruge det til?

Mvh.Bodil.

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-09 16:16

Bodil Grove Christensen wrote:
> Du har stadig ikke svaret, hvad du vil bruge det til?

Han har da svaret at han vil have flere oplysninger om sin afdøde far, end
de kan give ham på Folkregisteret.
En faderskabssag behøver ikke være fordi der er tvivl om manden er hans
biologiske far. Det kan også være for at få alle tilgængelige oplysninger om
faderen.