PowerPoint med lille filmklip
Fra : Vino Rosso

Dato : 30-09-09 19:42

Jeg skal lave en power point præsentation, hvori jeg havde tænkt mig
at lade et eller to små filmklip (af ca 10 sekunders varighed) køre i
nogle af slidesne..

Kan det i det hele taget lade sig gøre i PowerPoint? (jeg ved ikke
hvilken version der er på maskinen, men den som ppt'en produceres på,
har office 2003)

Jeg har udtænkt mig en DVD film hvorfra jeg ville tage klippene - men
hvilket program skal jeg bruge? (det skal være freeware, da jeg kun
skal bruge det denne ene gang)
- det behøver ikke at være DVD kvalitet, der skal vises (vigtigere er
at lyden kommer med)

En PowerPoint med lidt tekst, nogle still billeder og så nogle korte
filmklip - fylder det mere end hvad der kan være på et 1 Gb USB stik
(det er også fra stikket at præsentationen skal køres)?

Er der noget andet jeg skal tænke på?

Fra : /Peter

Dato : 01-10-09 07:39

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-10-09 10:03

Vino Rosso wrote:
> [...]
> filmklip - fylder det mere end hvad der kan være på et 1 Gb USB stik
> (det er også fra stikket at præsentationen skal køres)?

Du skal tænke på, at PowerPoint ikke kender særligt mange forskellige
filformater. Bedst har den det med WMV. AVI går også, men kun i nogle
varianter, mens andre slet ikke kan afspilles i PP. PP bruger MS's gamle MCI
afspiller til at vise videoklip, og den er altså alt for fremragende.

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 01-10-09 10:22

Vino Rosso skrev:

>Jeg har udtænkt mig en DVD film

Jeg tror ikke, du sådan lige kan snuppe en sekvens fra en DVDfilm.

Hilsen emj

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 01-10-09 18:17

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke, du sådan lige kan snuppe en sekvens fra en DVDfilm.
>
> Hilsen emj

win moviemaker ka - de der vob-filer en dvd er lavet af er mp3-filer med et
andet navn

Fra : Oto

Dato : 27-10-09 10:40

Det er størrelsen der gør det

Jeg har ofte haft problemer med "hakkende" fremvisning i PowerPoint når der
bruges filmklip, især fra USB stik.

Det kan du afhjælpe ved at lade filmklippet vises i et lidt mindre vindue
end "fuld skærm"

MVH Otto

Fra : TDJ

Dato : 08-11-09 20:58

Vino Rosso <vulcain.cricket@gmail.com> wrote in news:fea72794-5839-4bf5-
> [...]

> Kan det i det hele taget lade sig gøre i PowerPoint? (jeg ved ikke
> hvilken version der er på maskinen, men den som ppt'en produceres på,

Ja, det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har gjort det på PP 2000.
Afspilleren er i virkeligheden en ældre Media Player. Husk codecs, og gå
den sikre vej med MPG eller WMV formatet. AVI kan bruges, men ofte har
modtageren ikke samme codec.

> En PowerPoint med lidt tekst, nogle still billeder og så nogle korte
> filmklip - fylder det mere end hvad der kan være på et 1 Gb USB stik
> (det er også fra stikket at præsentationen skal køres)?

Kommer jo an på opløsning og længde på videoen... du kan have flere timer
på 1 mb hvis kvaliteten er dårlig nok. Og omvendt.

> Er der noget andet jeg skal tænke på?

Ja! Powerpoint laver et absolut link til dine indsatte videofiler. Det kan
du kun rette / fjerne ved scripting i VBA kode. Så flytter du dine filer
rundt passer linket ikke længere.
Heldigvis søges også i samme mappe som PPT filen. Så placer altid dine
videofiler i SAMME bibliotek som PPT filen. Og altså ikke i et
underbibliotek.