flet fra Excel til Word
Fra : Morten

Dato : 24-09-09 02:31

Hej Gruppe

Jeg har lavet et tidtagningsskema der beregner mellemtider, sluttider,
hastigheder mm.
Jeg vil gerne lave en funktion der sender navn, klub, og diverse tider
og resultater over i et diplom til udskrift, men jeg kan ikke lige se
hvordan jeg kan flette det sammen med Word.
Det vil være smart, om man kan markere en deltager og så printe
diplomet ud.

Kan I hjælpe?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-09 22:02

"Morten" <mortenefri@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Da der er meget forskel på de forskellige funktioner, skal du lige fortælle,
hvilken version du arbejder med.
Men hvis du i hjælpen (i word) ser på brevfletning, vil du måske også selv
kunne lave det.

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-09-09 10:10

Morten wrote:
> [...]
> hvordan jeg kan flette det sammen med Word.
> Det vil være smart, om man kan markere en deltager og så printe

Du kan måske blive inspireret af følgende:

Denne makro skal placeres i kodearket til det regneark, hvor den skal have
effekt. Makroen afspilles ved dobbeltklik i kolonnen. Strukturen i
regnearket skal være den, at man har navne i A-kolonnen, Adresser i
B-kolonnen, Postnummre i C-kolonnen og Byer i D-kolonnen, som vist i
eksemplet. Der kan tilføjes flere kolonner i Excelm med det kræver lidt
ændring i koden:

Boolean)

Dim Wdapp As Object
Dim Navn As String
Dim Adr As String
Dim PostnrBy As String

If Target.Column = 1 Then
Navn = Target.Value
Adr = Target.Offset(0, 1).Value
PnrBy = Target.Offset(0, 2).Value & " " & Target.Offset(0, 3).Value

On Error Resume Next
Set Wdapp = GetObject(, "Word.application")
If Err.Number <> 0 Then
Set Wdapp = CreateObject("Word.Application")
End If

Wdapp.Documents.Add
Wdapp.Selection.TypeText Text:=Navn
Wdapp.Selection.TypeParagraph
Wdapp.Selection.TypeText Text:=Adr
Wdapp.Selection.TypeParagraph
Wdapp.Selection.TypeText Text:=PnrBy
Wdapp.Selection.TypeParagraph
Wdapp.Selection.TypeParagraph
Wdapp.Selection.TypeParagraph
Wdapp.Selection.TypeText Text:="Kære " & Left(Navn, InStr(1, Navn, "
"))
Wdapp.Selection.TypeParagraph

Range("a1").Activate

Wdapp.Visible = True
Wdapp.Activate
Set Wdapp = Nothing
End If

End Sub

Hilsen

Jan

Fra : TDJ

Dato : 06-11-09 20:58

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in

> Denne makro skal placeres i kodearket til det regneark, hvor den skal
> have effekt.

Og den kan med fordel udvides med følgende:

* lav en MS Word template, hvor du har lavet bookmarks på de forskellige
pladser

* åben nyt Word dokument ud fra din template (så starter du altid fra ny),
og brug gå til bookmark. På den måde er du ikke afhængig af at flytte med
indsætningspunktet, men kan springe rundt i word-dokumentet efter behov.

Du kan se koden ved at optage en word-makro mens du åbner dokument fra
skabelon, og springer til bookmark.

Jeg har selv brugt dette til at lave word-dokumenter fra Perl.