Kystfluestang til lange kast
Fra : Niels J. Brødsgaard

Dato : 22-09-09 13:47

Hej
Jeg skulle høre om nogle har et godt forslag til en kystfluestang i klasse 7
som kaster langt (20 meter og der over) med skydeline og skydehoved eller en
kombination som en WF line.

Mvh.
Niels

Fra : Erik

Dato : 22-09-09 22:00

"Niels J. Brødsgaard" <njbrd@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skulle høre om nogle har et godt forslag til en kystfluestang i klasse
> 7 som kaster langt (20 meter og der over) med skydeline og skydehoved

Tekniken har større betydning for kastet end stangen. Jeg vil tror, at alle
med den rette teknik ville kunne kast 20m med selv den billigste stang.....

/Erik

Fra : Niels J. Brødsgaard

Dato : 24-09-09 16:37

Hej
Tak for svaret Erik.
Jeg har prøvet en 9´ Fenwick flugestang klasse 7 og kastet et sted mellem 25
og 30 meter, hvad min gl. ABU stang ikke kan.............

Mvh.
Niels

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-09-09 19:37

On 2009-09-24 17:37:06 +0200, Niels J. Brødsgaard <njbrd@stofanet.dk> said:

> Hej
> Tak for svaret Erik.
> Jeg har prøvet en 9´ Fenwick flugestang klasse 7 og kastet et sted
> mellem 25 og 30 meter, hvad min gl. ABU stang ikke kan.............

Du skal bare købe en "kastemaskine" som kun er bygget til at kaste
langt. Din ABU-stang er all-round stang, der er bygget til både at
kunne servere en tørflue på en delikat måde, og kaste en stor tung
vådflue.

Men bort set fra det, så har jeg også en gammel ABU fluestang stående,
det er en 9" klasse 7 stang, som jeg købte sammen med et Diplomat hjul,
og med den kan jeg godt kaste 20-25 meter.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : TDN

Dato : 24-09-09 17:00

"Niels J. Brødsgaard" <njbrd@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg skulle høre om nogle har et godt forslag til en kystfluestang i klasse
> 7 som kaster langt (20 meter og der over) med skydeline og skydehoved

Har du prøvet dette forum, der er mange fluefiskere:

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/default.asp

Her i forumet sker der ikke meget.

Mvh
Thomas