Hent en doc filer ind i html
Fra : Mathias Flohr

Dato : 17-09-09 19:31

Jeg ønsker at hente tekst-information fra et microsoft document
ind på min hjemmeside, så den tekst der står i tekst dokumentet
bliver vist på selve hjemmesiden.
Er der nogen som har en ide til et script så jeg kan få det sat
op.
(Meningen med det er, at man ikke behøver at ændre .html filen
for at ændre teksten. Man nøjes bare med at ændre .doc filen).

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders

Dato : 17-09-09 22:41

Mathias Flohr skrev:
> [...]
> (Meningen med det er, at man ikke behøver at ændre .html filen
> for at ændre teksten. Man nøjes bare med at ændre .doc filen).

Et HTML dokument kan hverken hente fra, eller skrive til serveren,
så der kan det ikke lade sig gøre.

Det kan gøres med et serverside sprog som PHP eller ASP, hvis doc
filen er gemt som en ascii tekst. Vil tro det bliver kompliceret
hvis doc filen er et office dokument.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-09 23:32

Anders skrev:

> Det kan gøres med et serverside sprog som
> PHP eller ASP, hvis doc filen er gemt som en
> ascii tekst.

Jeg har engang hentet data fra en Excel-fil med
asp, og det kan sikkert også lade sig gøre med
en Word-fil, selv om det er temmelig kompliceret.

Jeg ville hellere lægge Word-dokumentet ud som
tekst-fil, og så tage den derfra.

> Vil tro det bliver kompliceret hvis doc filen er
> et office dokument.

Ja, der findes så mange forskellige versioner, at
det bliver helt umuligt at styre.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-09-09 05:43

Allan Vebel wrote:

> Jeg har engang hentet data fra en Excel-fil med
> asp,

Det kan man gøre med ADO, hvor man betragter Excel filen som en database.
Det er standard installaion i alle Windows.

> og det kan sikkert også lade sig gøre med
> en Word-fil, selv om det er temmelig kompliceret.

Det er så en helt anden snak.
Det kræver Word installeret på serveren, og opstart af en inprocess
word-'server' (lidt a la AcriveX).

Det er ikke noget jeg vil anbefale - nogensinde, da det er ret performance
og ram krævende.

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-09-09 11:57

Mathias Flohr skrev:
> Jeg ønsker at hente tekst-information fra et microsoft document
> ind på min hjemmeside, så den tekst der står i tekst dokumentet
> bliver vist på selve hjemmesiden.

Hvis jeg forstår din hensigt ret, så kan det gøres meget
nemt ved at inkludere filen - forudsat du bruger en
almindelig tekstfil (fx lavet i Notesblok) i stedet for en
doc-fil. Problemet med doc-filer er, at de indeholder en
masse koder, det gør almindelige tekstfiler ikke.

Du kan indsætte filen med en serverside-teknologi som fx
php, asp eller ssi. Tjek, hvad dit webhotel understøtter.

Ved php skal der fx blot indsættes følgende i
html-dokumentet, der hvor du vil have teksten indsat:
<?php include 'tekstfil.txt'; ?>
Så indsættes indholdet i tekstfil.txt det pågældende sted.
Når du uploader en ny tekstfil.txt, så er det selvfølgelig
indholdet fra den, der indsættes i stedet for indholdet i
den gamle tekstfil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lidt om indsættelse af filer ved hjælp af php:

Fra : Mathias Flohr

Dato : 18-09-09 18:58

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lidt om indsættelse af filer ved hjælp af php:

Mange tak Kim, kunne bruge dit svar :)