Script til at drag-and-drop'e browser-vind~
Fra : Ace

Dato : 28-08-09 11:10

Hejsa

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe at henvende mig til,
men jeg står og har brug for et script der gør, at man kan
venstre-klikke (og holde knappen nede) på et bestemt område på
sin side, og der efter, med musen, placere brower-vinduet hvor på
skærmen man har lyst, ved at slippe ventre musseknap.

Er dette overhovedet muligt, og hvis det er, hvordan ville et
sådan script så se ud?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på dette område.

Venligst

Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 28-08-09 17:32

Ace kom med denne ide:
> [...]
> sådan script så se ud?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig på dette område.

Det er dit OS, der styrer placeringen af vinduer. HTML kan ikke.
Det du spørger om, kan lade sig gøre med HTML elementer. Ikke med
vinduer. Det kan flyttes ved at bruge musen som du beskriver på toppen
af vinduet.
Ved ikke om man evt. kan have success ned at manipulere wondow.screen
objectet.
Måske fordi jeg syntes, at det er noget man skal holde sig fra, og lade
brugeren selv bestemme placering og størrelse af de vinduer hyn bruger.
Og i hvert fald, er det ikke mig (eller en anden tilfældig programmør)
der skal bestemme - jeg kan jo ikke se hvad hyn ellers har gang i...

Birger

http://bbsorensen.dk