Kan man farve et tekstfelt ?
Fra : Peter

Dato : 28-08-09 08:44

Hej NG!

Jeg har bemærket at når man navigerer igennem en formular med tab-tasten,
bliver rullemenuerne markerede (blå) men det samme ikke gælder
tekstfelterne. Kan det lade sig gøre med et script ? Er det noget med focus
?

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-08-09 10:29

Ja, det er muligt med et script der ændrer CSS attributterne.

Med onfocus kalder du en funktion der sætter this.style="color: red;
background-color: lightyellow

eller lignende.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter

Dato : 28-08-09 13:39

> Ja, det er muligt med et script der ændrer CSS attributterne.
>
> Med onfocus kalder du en funktion der sætter this.style="color: red;
> [...]

Hej Jens Peter!

Sættes ovennævnte kode/script-linie ind "direkte" i HTML-koden i forbindelse
med det pågældende tekstfelt (tekstfelter) eller "kræver" det et externt CSS
doc.

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-08-09 00:26

Skrives i selve tagget. Korrekt syntax er
onfocus = "this.style.background-color = 'lightyellow';"

Regards Jens Peter Karlsen

On Fri, 28 Aug 2009 14:39:12 +0200, "Peter"

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-08-09 02:48

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Skrives i selve tagget. Korrekt syntax er
> onfocus = "this.style.background-color = 'lightyellow';"

Man skal lige huske at lave CSS-egenskabens navn om til en Javascript
identifier:
onfocus="this.style.backgroundColor = '#ffffe0';"

Bemærk at 'lightyellow' ikke er et CSS-farvenavn, se
http://www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html#value-def-color

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-08-09 12:45

Peter skrev:
> [...]
> bliver rullemenuerne markerede (blå) men det samme ikke gælder
> tekstfelterne. Kan det lade sig gøre med et script ? Er det noget med focus

Det kan lade sig gøre med CSS:

input:focus {background-color:blue;}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Peter

Dato : 28-08-09 13:38

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-08-09 15:08

Peter skrev:

> Sættes ovennævnte kode/script-linie ind "direkte" i HTML-koden i forbindelse
> med det pågældende tekstfelt (tekstfelter) eller "kræver" det et externt CSS
> doc.

Ovenstående er en stylesheet formdeklaration,
der kan sættes i et eksternt stylesheet eller i et
dokumentindlejret stylesheet.

IE har ihvertfald i ældre versioner nogle problemer
med :focus pseudoklassen. Jeg kan ikke lige huske
om det er fikset i IE7 og IE8.

Jørgen Farum Jensen
..