go to anchor efter submit
Fra : Martin

Dato : 21-08-09 17:01

Jeg har en lang html side genereret med php/mysql

Det er en formular med submit i toppen af siden og en submit knap nederst på
siden.

Nederst er en anchor kaldet "#bund"

Jeg vil gerne at den øverste submit knap efter submit bliver i toppen af
siden
hvorimod den nederste submit knap efter tryk skal returnere til '#bund'
anchor så siden bliver i bunden

Nu scroller siden op til toppen når man trykker på submit knappen i bunden
af siden...

sætter jeg #bund efter min <form action> ryger begge submit knapper til
bunden.

--

Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-08-09 17:56

Martin kom med følgende:
> [...]
> siden...
>
> sætter jeg #bund efter min <form action> ryger begge submit knapper til

Giv kanpperne et name, og brug det til at finde den knap der er trykket
på i php.
Hvordan du så lige får flettet det ind i dit svar, kommer en del an på
hvordan du gør det nu...

Alternativt, brug onclick på knapperne, og sæt den rigtige url i
formens action..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin

Dato : 22-08-09 12:07

Birger skrev
> [...]
> hvordan du gør det nu...
>
> Alternativt, brug onclick på knapperne, og sæt den rigtige url i formens

Jeg har lavet en javascript funktion tilanker() der kører ned til bunden,
men når den er på bliver formen ikke submittet, hvor går det galt?
<input type="submit" name="submit" value="Ret sang"
onclick="javascript:tilanker();return false;">

Martin

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-08-09 13:10

Martin formulerede lørdag:
> [...]
> <input type="submit" name="submit" value="Ret sang"
> onclick="javascript:tilanker();return false;">

Formentlig at den skal returnere true, for at submitte formen...

Men jeg ved ikke hvad din tilanker() gør.
I øvrigt er "javascript:" forkert. Brug meta i stedet:

Man kunne forestille sig, at du giver form et id og sætter action="url"
uden hashen.

<input type="submit" name="submit" value="Ret sang"
onclick="document.getElementById( 'formID').action += '#bund';">

Men igen - det kommer an på, om du bruger en separat side til at
behandle data, eller det foregår i den samme fil.

Et link, så man kan se det i funktion, eller en fyldestgørende
forklaring, ville gøre gættearbejdet meget lettere - måske endda
overflødigt?. Og du ville få (sikkert flere) og mere kvalificerede
svar.

Birger

http://bbsorensen.dk