Link til brug i Firefox, Safari og Chrome
Fra : Peter

Dato : 16-08-09 16:02

Hej NG!

Hvordan kan dette link bruges til at "komme videre" med ENTER istedet for
MUS = <a href="#Send">
Det virker i IE 8, men ikke i Firefox, Safari eller Chrome browsere.

På forhånd. Tak!
Peter

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-08-09 17:05

Peter har bragt dette til os:
> [...]
> = <a href="#Send">
> Det virker i IE 8, men ikke i Firefox, Safari eller Chrome browsere.

Hvad er "komme videre"?
Et anchor kan du normalt tabbe dig til - tast mellemrum eller ENTER, og
du føkger linket - som vist her er et andet sted på samme side.
I dette tilfælde også kun et halvt link - der der mangler både
afslutning af tagget </a> og teksten der skal klikkes på med musen /
tabbes til med keybord.
Måske er det derfor det ikke vil.
Validerer du dine sider?

At det virker i IE8, er måske et signal om at der er noget galt!

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Peter

Dato : 16-08-09 17:22

> [...]
> af tagget </a> og teksten der skal klikkes på med musen / tabbes til med

Hej Birger!

Den "komplette" HTML-koder ser sådan ud:

href="#Send">
color="#FF0000"><br>

hilsen
Peter

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-08-09 10:36

On 16 Aug., 18:22, "Peter" <kont...@morgenmusikken.dk> wrote:

> Hej Birger!
>
> Den "komplette" HTML-koder ser sådan ud:

> href="#Send">
> color="#FF0000"><br>

Det er gammel kode - i dag ville man bruge styles

'arial black'; font-size: 125%; text-decoration: underline;">Gå til
SEND</a>

Har din tabindex den rigtige orden?

Har din ID, som du henviser til samme forhold af store og små
bogstaver?

Hvis du vil være helt sikker, brug _kun_ små bogstaver.. Bogmærket i a
href "Send" skal så være "send" - også i IDen.

MVH
Rune Jensen

Fra : Peter

Dato : 16-08-09 19:08

Hej Rune!

Hvordan får jeg dette her "sammenskrevet" således at det fungerer. 1. linie
er et "bogmærke" - 2. linie er et "billedknap"

<input type="image" src="Send_skema.gif" tabindex="32" width="91"

hilsen
Peter

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-08-09 19:27

Peter forklarede den 16-08-2009:
> [...]
>
> Hvis du vil være helt sikker, brug _kun_ små bogstaver.. Bogmærket i a
> href "Send" skal så være "send" - også i IDen.

Ser ud til, jeg ikke får alle meddelelserne...

<a name="Send" id="Send"></a>

width="91" height="28"></a>

Skulle vist kunne gøre det.

Hvad siger valideringen til din side?
Du bruger tags der ikke eksisterer mere, og det er IMHO lidt ambitiøst
at forvente at moderne browsere skal kunne finde rundt i det...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Peter

Dato : 16-08-09 19:38

Hej Birger!

> Ser ud til, jeg ikke får alle meddelelserne...
>
> <a name="Send" id="Send"></a>

> width="91" height="28"></a>
>
> Skulle vist kunne gøre det.

http://www.morgenmusikken.dk/F.htm

Linket skal helst sende videre til "send"-knappen (i bunden af formularen)
som så gerne skulle blive markeret således at man bare skal bruge ENTER til
at sende formularen afsted!

hilsen
Peter

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-08-09 00:07

Peter skrev:
> [...]
> som så gerne skulle blive markeret således at man bare skal bruge ENTER til

Nogle steder bruger du send og andre Send - tror vist det er blevet
nævnt, at det duer ikke.

De link du vil have skal henvise til send knappen skal hedder
Omkring send knappen skal der stå
<a name="send">...</a>
Ser ud til at browserne (også IE8) har bøvl med at sætte fokus - gør
det nogen gange, andre ikke.
Jeg ved faktisk ikke om et link som target for en hash (bogmærke) også
automatisk skal fokusere linket...

Og ellers så prøv at ret lidt af de 420 fejl...
Det kan jo tænkes de påvirker funktionaliteten.
Kan din bil køre, hvis den har 420 fejl, eller bliver pladerne klippet?
Start evt. med en valid doctype, der ikke sætter browserne i
quirksmode, og fjern restene af den tidlige XHTML deklaration...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Og så brug validatorerne...
Vi kan spilde halve år, og aldrig finde hverken løsning eller
forklaring, når der er så mange fejl.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-08-09 07:43

Peter wrote:

> Linket skal helst sende videre til "send"-knappen (i bunden af
> formularen) som så gerne skulle blive markeret således at man bare
> skal bruge ENTER til at sende formularen afsted!

Den funktion burde være default opførsel i en formular - det behøver man
ikke lave specielle linkfunktioner for.

Ellers vil jeg foreslå at du giver de forskellige inputfelter +
"Send"-knappen fortløbende tabindex. Så vil et tryk på tabulatortasten efter
udfyldning af sidste input straks sætte fokus på "Send".

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp?id=formtindx

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk