JavaScript virker ikke optimalt i FireFox ~
Fra : Peter

Dato : 03-08-09 11:52

Hej NG!

Min hjemmeside-formular virker "som den skal" i IE 7 + 8, men i Firefox 3.5
giver det problemer.

Efter "spørgsmål" nr. 7 validerer JS ikke felterne og dét gør det muligt at
afsende formularen

Kan en eller anden gennemskue problemet. www.morgenmusikken.dk/formular.htm

På forhånd tak!

hilsen
Peter

Fra : Martin

Dato : 03-08-09 12:14

Peter wrote:
> [...]
> giver det problemer.
>
> Efter "spørgsmål" nr. 7 validerer JS ikke felterne og dét gør det muligt at

75 if ( mydate.getFullYear() != aaretvalgt || mydate.getMonth()+1 !=
manedvalgt
76 || mydate.getDate() != datovalgt ) {
^
lint warning: unexpected end of line; it is ambiguous whether
these lines are part of the same statement

142 var relation = document.getElementById('kaffen_drikkes');
=====^
warning: redeclaration of var relation

150 var relation = document.getElementById('relation');
=====^
warning: redeclaration of var relation

188 var s = theForm.Telefon.value.replace(" ", "");
189 if (!/^[0-9\/-]{8,20}$/.test(s))
========^
lint warning: regular expressions should be preceded by a left
parenthesis, assignment, colon, or comma

http://www.javascriptlint.com/online_lint.php

Fra : Peter

Dato : 03-08-09 14:07

Hej Martin!

Tak for "løsningerne", men da jeg ikke er programmør, er jeg ikke i stand
til at "forstå" nedenstående. Kan du forklare hvad der skal gøres/ændres?

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-08-09 12:01

Se inline.

On Mon, 3 Aug 2009 15:07:22 +0200, "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk>
wrote:

> [...]

Der er linie skift hvor der ikke skal være det. De to linier skal
samles til en linie.

Slet var. Du kan godt assigne en ny værdi til en allerede deklareret
variabel uden at redeklarere den.

Samme.

Den klager over en manglende parantes. Jeg er ikke god nok til regex
til at sige hvor den skal være så det må andre hjælpe med.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter

Dato : 04-08-09 12:15

Hej Jens Peter!

Tak for nedenstående forklaring (oversættelse)
Det bliver afprøvet strax!

hilsen
Peter

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-08-09 22:04

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Min hjemmeside-formular virker "som den skal" i IE 7 + 8,

Det burde den ikke.

> men i Firefox 3.5
> giver det problemer.
>
> Efter "spørgsmål" nr. 7 validerer JS ikke felterne og dét gør det muligt
at
> afsende formularen

(min) Firefox har en error console, der fortæller, at relation is null og
henviser til linie 148.

Fejlen opstår i linie 147:
var relation = document.getElementById('synge_ved_sovevær');
Hvor du i din <select> mangler en id.
Linie 544:
.... <select size="1" name="Synge_ved_sovevær" tabindex="11">
Når man bruger getElementById benytte id attributten, og ikke name
attributten.Så indføj en id="Synge_ved_sovevær", og se om det virker.Jeg er
ikke sikker på det er en god ide at bruge æøå og den slags til id.Hvis du
kigger videre er der flere andre felter der mangler en id.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter

Dato : 04-08-09 12:18

Hej Stig!

Tak for nedenstående hjælp til rettelser.
Det har afhjulpet problemet. Tak!

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 16-08-09 22:01

Hej Stig og andre!

Dette javascript virker ikke i Firefox, Safari og Chrome browsere:

var dette_er_en = document.getElementById('dette_er_en');
if (dette_er_en.selectedIndex < 1 )
{
alert("Du mangler at foretage et valg!");
dette_er_en.focus();
return (false);
}

Ved "manglende" besvarelse går den ikke tilbage! - Hjælp til problemet
ønskes!

hilsen
Peter

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-08-09 17:25

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> writes:

> [...]
> return (false);
> }
>

> Ved "manglende" besvarelse går den ikke tilbage! - Hjælp til problemet

Du siger ikke hvordan koden kaldes. Jeg *gætter* på at den optræder i
en event handler, fx onsubmit, men jeg ved ikke præcist hvordan.
Så: Du bliver nødt til at vise os noget mere (helst et link til siden,
så det er muligt at se hvorfor det går galt).

Mit bedste gæt lige nu er at "return false" ikke er tilstrækkeligt til
at stoppe eventen der hvor koden er brugt.

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-08-09 05:36

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> [...]
> Så: Du bliver nødt til at vise os noget mere (helst et link til siden,
> så det er muligt at se hvorfor det går galt).

Det er en fortsættelse af en gammel tråd, hvor linket ikke virker mere.
Jeg fandt tilfældigvis linket i en anden tråd:
<http://www.morgenmusikken.dk/F.htm>

Javascriptet virker fint nok, og den 'går tilbage', men han er igang med
noget bookmark (#send), så lige så snart fokus er sat, 'hopper' browseren
ned til boogmarket, med linket:
<http://www.morgenmusikken.dk/F.htm#send>

Det har ikke noget med javascriptet at gøre, og jeg har ikke nogle
løsningsforslag.

Stig Johansen