Hvordan får man formularen til at virke på~
Fra : Peter

Dato : 01-08-09 11:09

Hej NG!

Hvordan får man formularen til at virke på en Mac?

www.morgenmusikken.dk/formular.htm

hilsen
Peter

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-08-09 11:54

Peter skrev:
> Hej NG!
>
> Hvordan får man formularen til at virke på en Mac?
>
> www.morgenmusikken.dk/formular.htm

Hvis HTMLen ellers er valid, CSSen ligeså, bør det være JSen, som har
problemer. Det er ALTID en god idé at lave fuldstændig valid HTML og CSS
inden, man plugger JS på.

Jeg kan godt se din form i Safari, så jeg ved ikke hvad du specifikt
hentyder til, men fejlene i Safari lyder som følger:

<i> misnested or not properly closed. Cloning <i> in order to preserve
the styles applied by it.
formular.htm:255Unmatched </font> encountered. Ignoring tag.
formular.htm:288Extra <html> encountered. Migrating attributes back to
the original <html> element and ignoring the tag.
formular.htm:290Extra <body> encountered. Migrating attributes back to
the original <body> element and ignoring the tag.

<SNIP: Ialt 79 fejl, 1 advarsel>

Taget udelukkende på denne fejl-log, tyder det på:

- du har en del ikke korrekt lukke elementer, bl.a. <i> og <center>. De
skal lukkes og i den rigtige rækkefølge.
- Du har (tilsyneladende) dobbelt <body> og ekstra eller forkert
placeret <html>

Du bør som sagt validere for først HTML, rette fejlene, derefter
validere for CSS, rette fejlene. Så kan du bagefter kigge på din JS, som
der måske(?) også er fejl i.

Din HTML:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.morgenmusikken.dk%2Fformular.htm%23Send

Din CSS:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.morgenmusikken.dk%2Fformular.htm

Nu har jeg så kigget i din kode. Da det er lavet i en (ældre?) version
af Frontpage, kan du formentlig ikke rette alle fejl. Du bør dog i hvert
fald rette dem, du kan. Sådan noget med at indsætte javascript korrekt,
det er både Opera og Webkit meget tilhængere af (jeg ville lægge alt JS
som eksterne filer, så slippper du for videre bøvl hvad lige den del
angår). Desuden, så vidt det overhovedet er muligt, fjerne alle
browser-specifikke tags/elementer (noget med farvning af scroll-barer).
Måske, det er da en overvejelse værd, kunne du prøve at spørge i
Frontpage-gruppen også.

Hvis du vil have mere uddybende svar, er du nødt til at fortælle, hvor
du mener det ikke virker, og hvad der sker/ikke sker.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-08-09 12:13

Rune Jensen skrev:

> - Du har (tilsyneladende) dobbelt <body> og ekstra eller forkert
> placeret <html>

Yep, det har du. Og det vil med sikkerhed skabe problemer. Så enten
eller også sletter du nr. to. Der må ikke forefindes to af hverken
at Opera ikke gik fuldstændigt grassat over det ;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-09 11:58

Man åbner den i en browser på en Mac. Fylder detaljer i og sender den.
Der er ingen forskel der fra hvordan det virker på en PC.
Hvis nogen har rapporteret et problem må du komme med detaljer.
Hvad gik galt? Hvilken browser? Osv.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter

Dato : 01-08-09 21:58

> [...]
> Der er ingen forskel der fra hvordan det virker på en PC.
> Hvis nogen har rapporteret et problem må du komme med detaljer.

Hej igen!

Jeg prøvede at installere Firefox. Jeg kunne skrive i felterne hvis jeg
skiftede mellem felterne med tab-tasten ellers ikke. Jeg har ikke nogen idé
om hvorfor man ikke kan sætte curseren ind med musen og skrive, lige som i
IE 7 + 8

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-09 00:45

Ret de fejl Rune påpegede og se om ikke det hjælper.

Regards Jens Peter Karlsen