Hvem har været online inden for den sidste~
Fra : MT

Dato : 09-09-09 15:26

Jeg har en brugerdatabase "Brugere" der i en tabel "logintid"
registrerer klokkeslættet for hvornår en bruger logger på i kort
format ex. 16.30.
Hvordan får jeg vist, hvem der har været online inden for den
sidste time?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 09-09-09 15:28

Sry.
Tiden vises som ex. 16:30

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-09-09 16:31

Michael Tillgaard wrote:

> Sry.
> Tiden vises som ex. 16:30

Hvis det er en Access database, og du bruger datetime, så kan du betragte
dato/tid som floating point værdier.

Prøv at udføre følgende SQL'er:
select now as tid
og
select now-1/24 as tid

og se om ikke det giver en times tidsforskel.

Lidt afhængig af hvilken database du bruger og hvilke felttyper du bruger,
kan du prøve:
select navn from brugere where logontid >= now-1/24

Stig Johansen

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 09-09-09 19:45

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
Klip
> [...]
> kan du prøve:
> select navn from brugere where logontid >= now-1/24

Tak for hjælpen.
time i stedet for now fik det til at virke

Med venlig hilsen
MT