Pileknapper til at skifte med
Fra : Kurt G

Dato : 03-09-09 20:50

Jeg vil gerne til et fotogalleri bruge pileknapperne på tastaturet til at
skifte til næste/forrige billede, men kan man i det hele taget gøre det.

Jeg mener engang at have set, at det skulle være muligt, men det er ikke
lykkedes at genfinde det.

Mvh Kurt

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-09-09 02:49

Kurt G wrote:

> Jeg vil gerne til et fotogalleri bruge pileknapperne på tastaturet til at
> skifte til næste/forrige billede, men kan man i det hele taget gøre det.

Jeg tror du skal over i noget javascript, hvor du formentlig kan fange
piletasterne, og skifte URL på baggrund af det.

Jeg har ingen eksempler, men prøv evt. at spørge ovre i .clienside gruppen.

Stig Johansen

Fra : Christian Kragh

Dato : 04-09-09 14:45

> Jeg tror du skal over i noget javascript, hvor du formentlig kan fange
> piletasterne, og skifte URL på baggrund af det.
>
> Jeg har ingen eksempler, men prøv evt. at spørge ovre i .clienside gruppen.

Hej.

Prøv at se min hjemmside (mit fotogalleri) på www.ckweb.dk
Der har jeg implementeret navigation med piltaster, mellemrum, page up/down,
home/end, og en del flere.

Du låner frit, ligesom jeg har gjort fra anden side...

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt G

Dato : 04-09-09 17:29

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> up/down,
> home/end, og en del flere.
>
> Du låner frit, ligesom jeg har gjort fra anden side...

KLIPPET
Det ser ud til at være det, som jeg ønsker mig!
Hvor 'låner' jeg koderne?

Mvh Kurt

Fra : Christian Kragh

Dato : 09-09-09 08:31

> KLIPPET
> Det ser ud til at være det, som jeg ønsker mig!
> Hvor 'låner' jeg koderne?

Du tager og downloader disse filer fra min side:
www3.ckweb.dk/_bib/js/shortcuts.js

og for at tilføje en genven til en funktion skriver du:
shortcut.add("m",function() { toogleLeftMenu() },{'disable_in_input':true });

For genveje til sider er det følgende:
shortcut.remove("left")
shortcut.remove("right")
shortcut.remove("space")
shortcut.remove("pagedown")

shortcut.add("left",function() { $("#piccontent").load("http://www.ckweb.dk")
},{'disable_in_input':true });
shortcut.add("Right",function() { $("#piccontent").load("http://www.ckweb.dk")
},{'disable_in_input':true });
shortcut.add("space",function() { $("#piccontent").load("http://www.ckweb.dk")
},{'disable_in_input':true });
shortcut.add("pagedown",function() {
$("#piccontent").load("http://www.ckweb.dk") },{'disable_in_input':true });

Hvis du altså har jQuery på siden.

Ellers skal du selv til at ændre lidt i koden.