Hvordan sikrer man sig, at filer hentes i ~
Fra : Kurt G

Dato : 31-08-09 14:59

Jeg skal hente nogle billedfiler fra et dir på serveren og vil gerne sikre
mig, at de hentes i alfabetisk rækkefølge!

Kan man det og i givet tilfælde, hvordan?

Mvh Kurt

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-08-09 16:22

Kurt G wrote:

> Jeg skal hente nogle billedfiler fra et dir på serveren og vil gerne sikre
> mig, at de hentes i alfabetisk rækkefølge!
>
> Kan man det og i givet tilfælde, hvordan?

Ja, og 'normalt' er det i sorteret orden[1].
Her er noget kode, der traverser et directory:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.asp.txt>
Kig under funktionskode 2:
if Request.Form("mf") = "2" then
if Request.Form("lr") > "" then Lastrun = cDbl(Request.Form("lr"))
rootPath = Server.MapPath(Request.Form("rp"))
Response.Write rootPath + vbCrLf
ListFolderContents(rootPath)
end if
Og især 'ListFolderContents'

[1] Ud fra en anden post ser det ud som om du bruger Sun's ASP, men der ved
jeg ikke om det er sorteret.

Hvis du ikke får filerne listet i alfabetisk orden, så skriv igen.

Det er ikke umuligt man kan finde en sorteringsrutine på 'lageret' ;)

Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 01-09-09 16:46

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du ikke får filerne listet i alfabetisk orden, så skriv igen.
>
> Det er ikke umuligt man kan finde en sorteringsrutine på 'lageret' ;)

Ta for dit svar.
Jeg har fået at vide, at ASP-fortolkeren er Chilisoft, og har nu spurgt, om
jeg kan regne med, at filerne er sorteret!

Mvh Kurt

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-09-09 18:23

Kurt G wrote:

> Jeg har fået at vide, at ASP-fortolkeren er Chilisoft

Det tænkte jeg nok

> og har nu spurgt,
> om jeg kan regne med, at filerne er sorteret!

Hvis du ikke vil vente på svaret, så kan du prøve at lægge den føromtalte[1]
ASP ud på din server, og fjerne denne linie:
if md5(Request.Form("md5")) <> "4cac25d28bea5e08ef731c6caa629e1d" then
Response.end

Og så kan du kopieret HTML'et fra denne testform:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.asp.asp>
og kalde det føromtalte script med funktionskode 2.

Men du skal nok lægge et MD5 script[2] ud til include, eller fjerne alt der
vedrører MD5.

[1] http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.asp.txt
[2] http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.md5.asp.txt
Men det er noget jeg har hentet fra I*nettet, og betingelser står i startenn
af filen.

Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 02-09-09 15:24

KLIPPET
> [...]
> [2] http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.md5.asp.txt
> Men det er noget jeg har hentet fra I*nettet, og betingelser står i

Jeg fik svar fra supporten, men ikke andet end, at det var mit script, der
bestemte rækkefølgen. Da jeg så spurgte om, hvilken rækkefølge der var
default, når man ikke definerer noget, fik jeg igen samme besked, så det må
man nok selv prøve at klare!

Jeg har hentet de omtalte filer og fjernet det, der skriver ud via MD5.
Jeg må jo også kunne fjerne alt det, som ikke har med "2" at gøre, så går
der jo ikke noget vildt der!
Nu vil jeg så se, om jeg kan få det til at virke!

Mvh Kurt

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-09-09 15:51

Kurt G wrote:

> [...]
> bestemte rækkefølgen. Da jeg så spurgte om, hvilken rækkefølge der var
> default, når man ikke definerer noget, fik jeg igen samme besked, så det

Jeg tror nu heller ikke, at supporten ved noget om programmering og lign.
På Windows (IIS+ASP) kommer filerne ud i alfabetisk rækkefølge, men det er
ikke det samme som det også sker på Sun's ASP.

> Jeg har hentet de omtalte filer og fjernet det, der skriver ud via MD5.
> Jeg må jo også kunne fjerne alt det, som ikke har med "2" at gøre, så går
> der jo ikke noget vildt der!

Dét med md5 er faktisk en sikkerhed for, at ingen andre kan benytte
scriptet.

hvis du er interesseret, har jeg lavet en, måske lidt forkølet, forklaring
her:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.asp.desc.asp>
Dog på engelsk - eller noget der ligner.

Men som sagt, prøv at se om det er alfabetisk, for så er dit 'problem' løst.
Selvom det ikke er alfabetisk, skal du under alle omstændigheder have
indlæst filerne på samme måde.

Skal de efterfølgende sorteres, så tager vi den derfra.

> Nu vil jeg så se, om jeg kan få det til at virke!

Det burde kunne lade sig gøre, her har det kørt (test) produktion gennem
mere end 1½ år ;)

Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 03-09-09 13:15

> [...]
>
> Skal de efterfølgende sorteres, så tager vi den derfra.

> Det burde kunne lade sig gøre, her har det kørt (test) produktion gennem

Jeg har brugt lidt tid på det, men ikke fået det til at virke.
Til gengæld har jeg hentet filerne ned i en tabel og der sorteret dem. Det
har klaret opgaven for mig!

Tak for hjælpen (selv om jeg ikke i sidste ende benyttede mig af din
løsning)

Mvh Kurt