Annuller en "Dim" ??
Fra : Is

Dato : 02-08-09 21:13

Hej

Jeg roder stadig med at lave noget logning for at se havd der sker
eller ikke sker. Derfor har jeg lavet en .inc fil der klare det.

men nu er jeg forsøgsvis ved at lave log både når siden starter på
indlæsning, og når div data er gemt i en db. Derfor kalder jeg den
samme .inc fil 2 gange i samme fil.

men så får jeg fejl:
---
Microsoft VBScript compilation error '800a0411'

Name redefined

/testdb/log.inc, line 4

Dim strLog---

Hvordan løser jeg det på den rigtigste måde ??

Erik Isager

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-08-09 22:51

Is wrote:

> Hvordan løser jeg det på den rigtigste måde ??

Lav det som en subrutine eller funktion, og kald den (logningen) fra dit
program.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 03-08-09 22:35

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Lav det som en subrutine eller funktion, og kald den (logningen) fra
dit
> program.

Det lyder som en god ide. Jeg kunne også godt tænke mig at lære lidt
om at lave og kalde funktioner.

Er det en god side at lære fra ? helst på dansk.

Er der også et sted der beskriver i hvilken rækkefølge ting sker/læses
når siden åbnes, jeg synes jeg har set det en gang??

mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 00:00

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev

> [...]
> om at lave og kalde funktioner.
>
> Er det en god side at lære fra ? helst på dansk.

Google
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK316&q=funktioner+asp&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da&aq=f&oq=

> Er der også et sted der beskriver i hvilken rækkefølge ting sker/læses
> når siden åbnes, jeg synes jeg har set det en gang??

Bjarne

Fra : Is

Dato : 04-08-09 16:16

> Google

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK316&q=funk
tioner+asp&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da&aq=f&oq=

> Bjarne

jo tak det har jeg også prøvet, men der er rigtig mange, og at sætte
"god" ind i søgefeltet gir ikke mening

mvh Erik

Fra : Leif Neland

Dato : 05-08-09 11:05

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tioner+asp&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da&aq=f&oq=

> jo tak det har jeg også prøvet, men der er rigtig mange, og at sætte

Du kunne jo starte med den første...
http://www.udvikleren.dk/ASP/Article.aspx/139/
lav en Funktion (Function)
Meget kort om include
brug en funktion

Hvor svært kan det være?

Leif

Fra : Is

Dato : 05-08-09 22:09

> Du kunne jo starte med den første...
> http://www.udvikleren.dk/ASP/Article.aspx/139/
> lav en Funktion (Function)
> Meget kort om include
> brug en funktion
>
> Hvor svært kan det være?

Nej det er rigtigt, når man kan er det sikert ganske let

Noget at det der forvirer mig, er at jeg synes ved anden lejlighed,
har jeg fået hjælp til at lave noget hvor det også var en funktion.

Da startede jeg med lave funktionen, ved at give den et navn:
function tjek()
og herefter hvad funktionen skal udføre, og slut
i dette tilfælde er det om felter er udfyldt, inden mail sendes.

denne kode bliver så kaldt, når der trykkes på en knap, send:
<form name="aspmailerform" method="get" onsubmit="return tjek(this);"
action="mail.asp">

Det er derfor jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad der
aktivere/starter funktionen ???????

Men hvis vi nu tager det link du sendte.

Hvis dette sættes i en .inc fil:
Function Fwords(Text)
   Text = Replace(text, "fuck", "f**k")
   Text = Replace(text, "shit", "puha")
   'og her ville så være et hav af andre
   Fwords = Text
Function End

Så vil ovenstående blive udført HVER gang denne fil er inkluderet i
fil, også hvis den kommer flere gange på samme side ???

mvh Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-08-09 23:01

Is wrote:

> denne kode bliver så kaldt, når der trykkes på en knap, send:
> <form name="aspmailerform" method="get" onsubmit="return tjek(this);"
> action="mail.asp">

Det er javascript, der udføres i selve browseren.

> [...]
>

> Så vil ovenstående blive udført HVER gang denne fil er inkluderet i
> fil, også hvis den kommer flere gange på samme side ???

Nej, en funktion eller subrutine bliver ikke udført af sig selv.
Hvis du laver ovenstående funktin i en include fil, skal den kun includes
een gang.

Du kan derefter kalde den flere gange i din kode, eks:
...kode..
...mere kode..
response.write FWords("Virker det her shit?")
... endnu mere kode ..
Andetord = FWords("fuck")
... resterende kode ..

Hvis du ikke har brug for en returværdi, kan du bruge en subrutine i stedet.

I givet fald skal du bare bruge Sub i stedet for Function.

(Hvis du havde smidt koden i din .inc-fil kunne du have fået bedre svar)

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 07-08-09 22:34

> [...]
>
> I givet fald skal du bare bruge Sub i stedet for Function.
>
> (Hvis du havde smidt koden i din .inc-fil kunne du have fået bedre

Så tror jeg det er lykkedes. det virker i hvert fald lige nu.

Min opgave gik på at lave en log, for at følge hvor langt mine gæster
kommer, eller ikke kommer.

side 1 er her: http://dch-haslev.dk/testdb/svar01.asp?Id=550&spId=2
som txt: http://dch-haslev.dk/testdb/svar01.asp.txt
og funktionen som txt: http://dch-haslev.dk/testdb/log.inc.txt

Svar01, laver jeg så en log både når indlæsningen af siden begynder og
slutter
Svar02, 03, 04 kun når indlæsningen begynder.

Den opdatering der sker mellem sidevisningerne logges også.

(Id fra 548 til 559 kan avendes)

mvh Erik Isager

Fra : Is

Dato : 09-08-09 22:57

> Min opgave gik på at lave en log, for at følge hvor langt mine
> [...]

Link til ovenstående er til test.

Og det ser ud til at det også er lykedes mig at overføre ovenstående
handling til det jeg bruger rigtigt. Som jeg derfor ikke vil linke til
herfra.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Mvh Erik Isager

Fra : Ukendt

> [...]