Eksekvere URL i ASP, og benytte output i A~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 30-07-09 17:45

Hej Ng

Jeg er helt grøn indenfor ASP programmering, har indtil nu leget meget med
PHP, men her er noget der skal laves i ASP, så here goes

Jeg har fået et nyt trådløst system, som har en guest-access applikation på
sin egen webserver, til denne er der nogle API'er(url'er) som man kan kalde,
med nogle variabler udfyldt, og denne url opretter så gæste brugere i det
trådløse netværk, alt efter hvordan disse variabler er udfyldt.... Et Eks:
https://serveradresse/webservice/provision/v1/users?op=bulk&number=3&user-type=Ubegraenset
(Der er selvfølgelig validering af bruger inden man kan kalde denne url)

De to variabler jeg skal have udfyldt er number= og user-type= ... Dette
burde være simpelt nok med nogle html forms, det sværer bliver for mig, at
få en asp side til at kalde denne url. Når man har loadet url'en, printer
api'en en xml side med info omkring de brugere der er blevet oprettet, altså
brugernavn og kodeord, hvordan får jeg asp siden til at behandle de data der
bliver printet i xml format, og præsenteret pænt i noget html, inden det
vises for brugeren?

Url'en man kalder giver er dette output:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
- <USERS>
<USER name="bruger1" type="Ubegraenset" password="xxx" start-date=""
end-date="" last-login-time="" state="Unauthenticated" />
<USER name="bruger2" type="Ubegraenset" password="xxx" start-date=""
end-date="" last-login-time="" state="Unauthenticated" />
<USER name="bruger3" type="Ubegraenset" password="xxx" start-date=""
end-date="" last-login-time="" state="Unauthenticated" />
</USERS>

Jeg har været igennem w3school's asp tutorial og kan det basale, men jeg har
ingen anelse om hvad de funktioner jeg skal bruge for at kalde url'en og
derefter indlæse dataene i asp siden hedder.

Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning, vil jeg blive meget
glad

Mvh Jacob

Fra : Michael Weber

Dato : 30-07-09 18:26

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> kalde url'en og derefter indlæse dataene i asp siden hedder.
>
> Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning, vil jeg blive

Et monster langt link til et indlæg med
titlen "Hente oversigt over filer på remote server" postet d.23 Marts, 2008
:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/tree/browse_frm/month/2008-03/a9b94fe39cafd95e?rnum=71&_done=%2Fgroup%2Fdk.edb.internet.webdesign.serverside.asp%2Fbrowse_frm%2Fmonth%2F2008-03%3Ffwc%3D1%26#doc_a9b94fe39cafd95e

I et af eksemplerne der findes i tråden, requestes der godt nok resultatet
af en google-søgning, men du kan nok modificerer det, så det dækker
dit behov. Selve xmlhttp.responseText vil så, i dit tilfælde indeholde
alt dit bruger-xml-halløj, som du så han behandle efter behov.

:)

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-07-09 02:00

Michael Weber wrote:

> Selve xmlhttp.responseText vil så, i dit tilfælde indeholde
> alt dit bruger-xml-halløj, som du så han behandle efter behov.

Og her kan han så læse XML'et ind i en DOM, og kode noget (pænt) HTML ud fra
det, eller generere HTML'et med XSLT.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-07-09 02:07

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> wrote in message
> Og her kan han så læse XML'et ind i en DOM, og kode noget (pænt) HTML ud
fra
> det, eller generere HTML'et med XSLT.

Indlæsning i DOM (Forudsætter at objXMLH er XMLHTTPrequestet):
Set objXML = Server.CreateObject("msxml2.domdocument")
objXML.async = False
objXML.LoadXML (objXMLH.responseText)

If objXML.parseError.errorCode <> 0 Then
Response.Write "Error parsing " + objXML.parseError.reason + "<br />"
else
<do something with xml>

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 31-07-09 10:59

Hej begge to, tusind tak for jeres svar, det var lige det jeg havde brug for

Mvh Jacob