asus A7v stik til on/off knap
Fra : mille63

Dato : 11-09-09 05:11

stikket til on/off knappen kom jeg til at trække ud af bundkortet men
nåede ikke at se helt præcis hvor stikket sad... Og selvfølgelig er
der rigtig mange stik muligheder lige i det område hvor den sad. jeg
tør ikke forsøge mig frem - ødelægger bare noget og manualen har jeg
læst igennem uden at blive klogere!

Er der en der kan hjælpe?

bundkortet er et asus a7v pc133

mvh b.l

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-09-09 12:38

"mille63" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Ledning skal forbindes til de to som firkanten "ATX Power Switch*" peger på
(manualen side 41)
Ben 6 + 7 nederste række optalt fra venstre.

Fra : mille63

Dato : 11-09-09 06:07

On 11 Sep., 13:37, "Karl Erik Nielsen"
<karl.erik.niel...@nospam.gmail.com> wrote:
> [...]
> (manualen side 41)
> Ben 6 + 7 nederste række optalt fra venstre.

hej igen

nu har jeg sat stikket fra computerens tændknap i PWR stikket - går ud
fra at tændknappen hedder ATX power switch!

Men når jeg trykker på tændknappen sker der intet..

men i skal nok have hele historien for at kunne hjælpe - det startede
med at jeg skulle flytte pcen og i den forbindelse trækker jeg alle
stik ud bagpå pcen - (pc var slukket)! fik pludselig et rimeligt
kraftigt stød over fingerene da jeg rørte kabinettet (stålkabinet)

Da jeg efterfølgende fik opstillet pcen det nye sted og tændte for
pcen var den helt død - i den forbindelse havde jeg mistanke om
tændknappen var iorden og det var her jeg kom til at trække stikket
ud.... nu hvor er stikket så forhåbentlig er sat korrekt tilbage er
pcen stadig død??

Kan der være gået en sikring i forbindelse med det stød jeg fik?

Hvor sidder en evt sikring?

hilsen b.l

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-09-09 14:01

On Fri, 11 Sep 2009 05:06:48 -0700 (PDT), mille63
<b_lind@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>pcen stadig død??
>
>Kan der være gået en sikring i forbindelse med det stød jeg fik?

Sikringen sidder oftest i strømforsyningen.

Manualen til bundkortet er her:
http://www.motherboards.org/files/manuals/1/a7v-104.pdf

--
Slet transportmidlet før eu