Hvilket bundkort til videoredigering ?
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-09 20:20

Jeg har en ældre PC ( Pentium 4 - 2,4 GHz ), som jeg ønsker at få
udskiftet med noget mere tidssvarende.

Jeg har ikke meget begreb om nutidens bundkort og processorer,
så jeg modtager gerne nogle gode råd.

Jeg ønsker et nyt bundkort og en processor til en samlet pris op til
ca. 2500,- kr.

Det skal primært anvendes til (HD) videoredigering (Pinnacle Studio 12).

Hvad kan I anbefale ?

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-09 20:14

"Kim" wrote in message news:h828a518nb0v2fvckblpi510tegoptjalu@4ax.com...

> [...]
> ca. 2500,- kr.
>
> Det skal primært anvendes til (HD) videoredigering (Pinnacle Studio 12).

Hej, Jeg kunne tro at dine begrænsninger kommer til at ligge ved
graffikkortet og HDD, så jeg ville nok vælge et super grafikkort, evt tjek
om dit redigerings program kan bruge noget hardware acceleration, og så
ville jeg foreslå et bundkort med raid to su kan køre stripping på dine
diske og få mere knald på, evt også købe nogle raptor diske.

Tjek også om dit program understøtter flere kerner i cpu'en, hvis ikke er en
dual core nok det du skal have, gør den kunne en quad core måske være et
bedre valg.
Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-09 21:47

On Sun, 6 Sep 2009 21:13:53 +0200, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
>dual core nok det du skal have, gør den kunne en quad core måske være et

Nu kan videoredigering jo være mange ting. Arbejder manden med
ukomprimerede video strømme så er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
Men han beskæftiger sig formentlig med video i MPEG2 / MPEG4 format
der stiller langt mindre krav til hardware. Her kan de fleste moderne
maskiner inklusive bærbare såmæn sagtens følge med...

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 10:43

> [...]

>dual core nok det du skal have, gør den kunne en quad core måske være et

I flg :

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+Ultimate.htm

"Intel® Core™2 Quad 2.66 GHz or higher
required for 1920x1080 AVCHD editing "

Fra : Heine Svendsen

Dato : 07-09-09 10:08

Kim skrev:

> [...]
>
> "Intel® Core™2 Quad 2.66 GHz or higher
> required for 1920x1080 AVCHD editing "
>
> Jeg ønsker et nyt bundkort og en processor til en samlet pris op til

Jeg tror, det på længere sigt kan betale sig at gå lidt op i pris og
tage en Core i7 920 og fx. et Asus P6T bundkort (eller evt. et
andet, lidt billigere intel X58 bundkort)

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 21:46

On Mon, 07 Sep 2009 11:07:46 +0200, Heine Svendsen
<hs@SletdettEindigo2.dk> wrote:

>Jeg tror, det på længere sigt kan betale sig at gå lidt op i pris og
>tage en Core i7 920 og fx. et Asus P6T bundkort (eller evt. et
>andet, lidt billigere intel X58 bundkort)

Tak for dit forslag.

Jeg tror at jeg vil vælge enten Core I7 920 8MB
eller Core 2 Quad Q9550 12 MB. Den sidste kan fåes til ca. 1500,- kr.
Jeg er klar over at der er tale om 2 forskellige socket´s.

--
Kim

Fra : Jørgen E

Dato : 07-09-09 17:08

<Kim> skrev i en meddelelse news:75saa51p7m6s9q89nun3pssis6mds5rig5@4ax.com...
> [...]
> eller Core 2 Quad Q9550 12 MB. Den sidste kan fåes til ca. 1500,- kr.
> Jeg er klar over at der er tale om 2 forskellige socket´s.

Huske at Intel frigiver deres nye processorer i morgen den 8.
Der kommer i5 og i7, men det er meget svært at finde data
på deres ydelser, da Intel har givet alle mundkurv på til i morgen.

Disse processorer bruger et nyt chipset der hedder P55 som bygger
på en lidt anden teknologi end vi har været vandt til og der kan
findes masser af "preview" på bundkortene.